In 2014 lanceerde Kind en Gezin in samenwerking met LDV United de campagne #Babybeweging. Het doel van de campagne? Ouders ondersteunen om in het dagelijkse leven meer te bewegen met hun kindje. Want bewegen is eenvoudig en leuk. Het startschot van de campagne werd gegeven met een televisiespot. Daarna werden eenvoudige tips om te bewegen verspreid via de website, nieuwsbrieven, een folder en natuurlijk de 700 werknemers van Kind en Gezin. Een tweede stap was de lancering van de app #babybeweging waarbij ouders foto’s van hun kindje konden ‘pimpen’ met actieve icoontjes. Het sluitstuk van de campagne was de Beweeg mee-cd: 5 klassieke kinderliedjes werden in een nieuw, en vooral actiever, jasje gestoken.
Kind en Gezin wint met deze campagne nu de Kortom Communicatieprijs. “De campagne vertaalt een belangrijke boodschap op een efficiënte en speelse manier en de cd zet ouders echt aan om samen met hun kindje te bewegen,” volgens de jury. Na bekroningen uit de reclamewereld, met een BOA en CCB-award, volgt dus nu ook erkenning vanuit de hoek van de overheid. Kortom is de vereniging voor overheidscommunicatie en via de Communicatieprijs bekronen ze ieder jaar de meest succesvolle en creatieve overheidscommunicatie in Vlaanderen.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]