Kinderen van ALDI-medewerkers creëren versterking voor Willie Witloof

Willie Witloof, ALDI’s eindejaarsheld die consumenten met raad en daad bijstaat tijdens de feestdagen, staat er niet langer alleen voor. Hij krijgt voortaan het gezelschap van Wanda Wortel. Het zijn kinderen van ALDI-medewerkers die zowel het nieuwe figuurtje als de naam bedacht hebben.
Willie Witloof geeft sinds 2021 kleur aan de eindejaarsperiode bij ALDI. Aan de hand van talrijke tips, weetjes en recepten is hij de ideale bondgenoot van de Belgische consument om de feestdagen op een betaalbare manier door te brengen.
“We zien dat Willie Witloof zeer geliefd is,” zegt Isabel Henderick, managing director marketing & communicatie bij ALDI België. “Bovendien leert marktonderzoek ons dat hij onze eindejaarsboodschap op een onderscheidende manier weet over te brengen in een periode waarin consumenten overladen worden met klassieke eindejaarscampagnes.”
ALDI heeft voor de creatie van Willie Witloof zelfs een Effie Award gewonnen, de reclameprijs die campagnes bekroond op het gebied van strategie, creatie en resultaten.
Co-creatie met eigen medewerkers
Vooral kinderen zijn gek op de eindejaarsheld van de discounter. “Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om een beroep te doen op kinderen en hun leefwereld om een vervolg te breien aan het verhaal van Willie Witloof,” zegt Henderick.
ALDI heeft hiervoor de eigen medewerkers ingeschakeld. “We hebben een workshop georganiseerd met 15 kinderen van eigen collega’s tussen 6 à 12 jaar. Tijdens deze workshop lieten de kinderen hun creativiteit de vrije loop. Ze kwamen met een wortelfiguurtje op de proppen als helpende hand voor Willie. We hebben nu een prachtig eindejaarsduo: Willie Witloof en Wanda Wortel.”
Geknutseld met groenten
“Ik vond het zeer leuk om te kiezen wie het nieuwe vriendinnetje van Willie Witloof zou worden,” zegt Jutta, 10 jaar en dochter van een ALDI-collega. “Een beetje hulp is nodig want Willie heeft het zeer druk. We hebben met veel groenten geknutseld maar kozen dan samen voor een wortel als vriendje voor Willie Witloof. Nu kunnen Willie Witloof en Wanda Wortel nog meer mensen helpen tijdens de feestdagen.”
Het nieuwe eindejaarsduo van ALDI zal op verschillende kanalen tot leven worden gebracht via een campagne van de hand van Serviceplan. Zowel in de tv-spots, via de socialemediakanalen, de folders, de digitale nieuwsbrieven, het online eindejaarsmagazine, de website en de app zullen Willie Witloof en Wanda Wortel de hoofdrol spelen.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]