Klaar voor de klas met JBC en LDV

Crea / News

We willen er nog niet helemaal aan geloven, of sommige ouders misschien juist wel, maar de zomervakantie komt langzaamaan weer tot een einde. Dat betekent terug in de routine, vroege en hectische ochtenden, structuur en regelmaat en ja dat kan bij sommige ouders nogal eens voor stress zorgen. En ja misschien ook wel bij kindjes, want gaat de juf wel leuk zijn, gaan ze wel kunnen opletten in de klas en vooral ook gaat het dit jaar weer even tof zijn met mijn vriendjes die ik heb moeten missen of die ik nog moet maken.

Kortom, toch wel wat spannend hè, die 1 september… Gelukkig is JBC mee met elke familie en staan zij op alle fronten klaar om iedereen klaar te stomen voor het nieuwe schooljaar. Zo is er een toffe back to school-collectie van Stratier met spiekbriefjes zodat je kinderen zich al niet druk moeten maken om de toetsen. Ook is een groot deel van de collectie met kleding en school- en turnzakken te personaliseren zodat je echt uniek voor de dag komt. Deze collecties zie je terug in de reclamespot die LDV United voor JBC maakte. De spot zelf zet de hectiek van de schoolochtend in een komisch daglicht: het zijn voornamelijk de ouders die veel stress hebben, de kinderen zijn er helemaal klaar voor in hun nieuwe outfits.

JBC wil kinderen samen met hun ouders echt doen uitkijken naar het begin van het nieuwe schooljaar. Daarom komen ze niet enkel met een geknipte back to school-collectie maar ook met aftelverhaaltjes. Die vind je terug op www.izzieklaarvoordeklas.be. Het zijn verhaaltjes die ouders samen met hun kind kunnen (voor)lezen om af te tellen naar 1 september. In deze verhaaltjes speelt Izzie de vos de hoofdrol. In elk verhaaltje heeft Izzie om de één of andere reden stress om terug naar school te gaan. Deze stress wordt telkens fantasierijk opgelost. De aftelverhalen zijn in feite een middel voor ouders om samen met de kinderen te praten over stress voor 1 september. Het is een soort conversation starter waarmee JBC iedereen wil klaarstomen voor een fantastisch schooljaar. Zo bewijst JBC eens te meer dat ze mee zijn met elke familie.

Credits
Client: JBC 
Contact: Cielke Vaes, Hanne Claes, Angela Karafiloski
Agency: LDV United
Account Team: Julie Oostvogels, Ineke Beeckmans, Charlien De Feyter
Creative Director: Dries De bruyn
Creative Director : Dennis Vandewalle
Creation: Vivienne Mak, Manon Penne
Schrijver: Raf De Smet
Illustrator: Kristof Devos
Strategy: Frieke Trompet, Tomas Sweertvaegher
Design: Tom Kruijzen
Development: Sam Serrien
Motion design: Niki Desiron
Film Production Company: Diplomat
Director: Wim Geudens
Sound Studio: Raygun