Kleine kantjes nopen De Lijn en LDV United tot innovatie

Crea / News

LDV LIjnVoor 2019 en de komende jaren heeft De Lijn heel wat innovaties in petto. Zo zal er binnenkort op Brussels Airport een zelfrijdende shuttlebus rondrijden, zijn ze bezig met slimme verkeerslichten om stiptheid te verhogen en wordt de innovatieve trambus gelanceerd. Daarnaast wordt de app vernieuwd, het wagenpark vergroend, etc.. Kortom, het is duidelijk dat De Lijn constant in beweging is om het de reiziger steeds comfortabeler te maken. Lijn LDVDe inspiratie voor die innovaties haalt De Lijn bij zijn reizigers. Dit was voor LDV het inzicht voor de campagne rond deze innovaties. De campagne speelt namelijk op ludieke wijze in op de gewoontes en karaktereigenschappen van reizigers. Deze lijken op het eerste zicht niet per se positief, maar het zijn juist deze eigenschappen die De Lijn inspireren om dag in dag uit te blijven innoveren. Lijn LDVIn deze campagne nemen De Lijn en LDV United de tijd om de reizigers te bedanken voor hun wellicht ‘onbedoelde’ inspiratie en om meteen ook aan te tonen dat De Lijn zo ‘Altijd in beweging’ is.
Lijn LDV De campagne, die de rest van het jaar zal lopen, wordt nu gelanceerd met drie tv-spots, 14 online video’s en 8 radiospots. Al deze wegen leiden naar het online platform waar De Lijn zijn reizigers zal informeren over de nieuwe innovaties. Activaties binnen deze campagne volgen later dit jaar.



Credits
Client: Guy Weyns, Mark Cammaerts, Veerle Waterschoot
Account team: Dimitri Mundorff, Julie Oostvogels, Ineke Beeckmans, Innie Tran
Creative Director: Kristof Snels, Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Creatie: Vivienne Mak, Manon Penné
Design: Jeffrey Uten, Julie Van Reeth
Strategy: Tomas Sweertvaegher
Webdesign: Yawuar Delgado
Motion Design: Niki Desiron
Studio: Stijn Voeten, Sandra Wullfaert
TV-production: Diplomat
Regisseur: Wim Geudens, Anthony Chalé Kofi Nt
Radio-production: Sonhouse
Lijn LDV
En de spots voor social media: