Kleine kindjes, kleine zorgen… Grote kindjes, grote zorgen?

Communication / News

Veel mensen uit de Belgische communicatiesector – of ze nu werken voor een productiehuis,  reclamebureau of designagency - dromen er weleens van: voor een grote, internationale klant werken. Wel, voor hen is er goed nieuws, want internationaal werk behoort voor heel wat bureaus tot hun dagelijkse takenpakket. Brengt dat soms de nodige uitdagingen met zich mee?

Werken voor het buitenland? Dat is ‘check!’ voor Caviar, een aan de basis Belgisch (reclame)productiehuis met intussen vestigingen in LA, Londen en Parijs (nvdr: Caviar maakt ook televisieproducties, maar voor dit artikel focussen we even op het reclamewerk). Dat de groep meer dan ooit zijn internationale ambities waarmaakt, bevestigt het recente blitsbezoek van executive producer Eva Van Riet aan Caviar LA. Reden van de driedaagse: een Sales Summit onder alle internationale kantoren van de groep. “Het is voor ons Europeanen altijd interessant om eens te kijken hoe zij in Amerika werken, hoe zij hun projecten pitchen of hoe de markt er in elkaar zit qua verkoop. Dat is toch wel een beetje anders dan bij ons.” Vanuit de kantoren in Brussel en Mechelen werkt het Belgische Caviar dagelijks aan zowel Belgische als internationale projecten, al leveren die laatste meer ruchtbaarheid op... Van Riet: “2022 was een goed jaar, zeker wat betreft ons buitenlands werk. Aan het einde van de rit bleken internationale projecten zelfs 70% van onze omzet uit te maken.” Caviar Brussels werkte recent bijvoorbeeld aan de World Cup-campagne van McDonald’s, een co-productie met Caviar LA...

(...)

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE