KMO's en marketingcommunicatie in tijden van corona

News / Research

Om de juiste communicatiestrategie te bepalen, zijn inzichten nodig. Zéker nu. Hoeveel belang hechten kmo’s aan marketingcommunicatie in tijden van corona? En hoe besteden ze hun budget precies? Om de vinger aan de pols te houden, voert Comma, brand strategists, dit jaar in samenwerking met Hogeschool VIVES Kortrijk, voor de vijfde keer het Big Marcom onderzoek uit. 

Deze enquête richt zich tot de ondernemer-zaakvoerders, marketeers, HR-verantwoordelijken en/of communicatieverantwoordelijken van kleine en middelgrote bedrijven. De peiling is uniek in België, luidt het bij Comma, door de focus op kmo’s. Dit jaar opent het bureau de grenzen, want ook bedrijven in Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Luxemburg worden bevraagd. 
Met dit onderzoek willen de marketeers samen met Hogeschool VIVES een duidelijk beeld schetsen van de uitgaven, keuzes en prioriteiten in het marketinglandschap in volle verandering. De bevraging zorgt voor antwoorden op enkele prangende vragen naar aanleiding van de coronacrisis. Zetten bedrijven minder in op marketing en communicatie? In welke mate en op welke manier passen ze hun budgetten aan?Benchmarking is voor organisaties een krachtig instrument om van elkaar te leren, de eigen bedrijfsprocessen te verbeteren en uiteindelijk de concurrent te overtreffen. Alle deelnemende bedrijven ontvangen dan ook een exclusief rapport met resultaten waarmee ze aan de slag kunnen en van elkaar kunnen leren. Alle deelnemers maken bovendien kans op één van de vijf plaatsen voor een workshop digitale strategie van comma, brand strategists, te volgen in de Comma offices of via een webinar.