Knokke-Heist wil 'conversation city' worden

Knokke-Heist

Crea / News

Knokke-Heist
Knokke-Heist lanceerde dit weekend haar nieuwe communicatiecampagne Shopentopzondag, een campagne die de lokale economie een boost moet geven. Communicatiekantoren Bowling Brussels en youAntwerp sloegen de handen alvast in elkaar en zullen de komende drie jaren, op een originele manier, de toeristische promotie van Knokke-Heist verzorgen.
Het eerste deel van de nieuwe campagne dient om mensen eraan te herinneren dat de winkels in Knokke-Heist, als quasi enige gemeente in België, elke zondag van het jaar open zijn. Reclamebureau Bowling Brussels legt zich toe op de offline campagne die qua sfeer doet denken aan de fifties en de sixties, met zowel print en affichage als een radiocampagne. Voor de radiospotjes gaat Knokke-Heist voor een onvervalste 'rat pack'-stijl. Het gaat om spotjes van dertig seconden waarin Ronny Mosuse en Roel Vanderstukken op jazzy wijze spelen met het publiek, zoals Frank Sinatra dat doorgaans deed tijdens zijn optredens vooraleer hij aanvatte met zingen. De vernieuwde website wordt het formele en digitale visitekaartje van de vzw Toerisme Knokke-Heist, terwijl de sociale media voortaan het informele visitekaartje moeten vormen. Diverse kanalen zullen veel intenser worden gebruikt en helemaal anders ingezet, een zet waarmee de stad een echte 'conversation city' wil worden.
Het tweede deel van de campagne start in december en focust op eindejaar, de periode waarin shoppen in Knokke-Heist traditiegetrouw een hoogtepunt kent, én krijgt bovendien een vervolg in 2016. In dezelfde stijl zullen dan andere deelelementen van het vrijetijdsaanbod van Knokke-Heist voor het voetlicht worden gebracht.