Knorr lanceert een nieuw soepgamma dat focust op authentieke smaak. Design is Dead ontwierp een campagne en een bijbehorend online samplingprogramma dat elke soeplover omtovert tot culinair recensent.
De eerste fase verliep online. Via proefknorr.be kon de consument een gratis pack aanvragen en werd men uitgenodigd om de soep te recenseren aan de hand van een ratingsysteem met sterretjes. Deelnemers kregen een kortingsbon en maakten kans om een chef aan huis te winnen. De 70.000 soepen gingen in minder dan een week de deur uit. Deze maand volgt de tweede offline fase: een real life degustatie programma.
“Samen met Knorr geloven we zo hard in de superieure smaak van het soepgamma, dat we het volste vertrouwen hebben in het scherpe oordeel van de consument,” zegt Bouke Zoete, creatief en strategisch directeur van Design is Dead. 82% van de meer dan 7.000 recensenten geven de soepen dan ook de maximale 4 of 5 sterren. De soeprecensent-campagne werd ook uitgerold in andere media: er volgde een TVC -pot met tag-on en een call to action voor gratis packs, een nieuwsbrief, een campagne op de sociale media en POS-ondersteuning.