Konings, Palmaerts en Van den Bergh over de toekomsten

KoningsPalmaertsVandenBergh-vignette

News / Research

Konings

De toekomst onthullen? Zo zullen Herman Konings, Tom Palmaerts en Joeri Van den Bergh het zeker zelf niet noemen. Wel nemen ze nauwgezet actuele trends waar. Hun bevindingen geven inzicht in hoe we de komende jaren zullen leven, werken én communiceren. Al die elementen maken dat communicatiebureaus en hun strategen dergelijke lectuur graag verslinden. Want weten hoe de consument van straks eruit ziet, dat is goud waard.
Het trio heeft zijn sporen al verdiend. Herman Konings schreef al meerdere trendwatchingboeken en is een veelgevraagd spreker op conferenties en workshops. Joeri Van den bergh is medeoprichter van InSites Consulting en als dusdanig actief over de hele wereld (of toch een groot stuk daarvan). En Tom Palmaerts is trendwatcher en partner van Trendwolves, een jongerentrendbureau dat naar jongeren in heel Europa kijkt.
Futures3
 
Hun gezamenlijke arbeid heet Futures. Geen boek, maar een boekenbox: 3 verhalen, 3 boeken door 3 trendwatchers geschreven. De toekomst drie keer anders bekeken. De auteurs verbinden trillingen en wendingen die we zelf moeilijk zien, maar wel allemaal voelen in ons werk en in ons leven. De boekenbox wordt morgen officieel voorgesteld op de Boekenbeurs, maar op donderdagavond 3 november kreeg PUB al een voorsmaakje in het gloednieuwe bezoekerscentrum van Stadsbrouwerij De Koninck in Antwerpen. De boeken zijn het resultaat van individueel werk, maar ook van groepswerk, onder meer tijdens de Futuro Getaways in Toscane, waar Konings, Palmaerts en Van den Bergh een paar keer per jaar managers, marketeers en strategen die op lange termijn (willen) denken meenemen naar een trip, niet down to memory lane maar up to future lane. Zo ontstond onder meer het begrip kathedraaldenken, waarover Herman Konings in het decembernummer van PUB meer vertelt...