+KOO trekt naar Minervabuilding

Communication / News

Het agency-netwerk &KOO kreeg begin maart 2023 de nieuwe naam +KOO. Daarmee zet de groep een volgende stap met de nieuwe propositie als Collaborative Impact Netwerk. Voeg daar een gloednieuwe branding én de recente verhuizing naar de Minervabuilding in Antwerpen aan toe en er waren voor PUB Magazine voldoende redenen om even langs te lopen bij Koen Van Impe, Sven Luyten en Noor van der Wegen van +KOO.

+KOO, waartoe Dallas, We Like You, Focus Advertising, Boson Content, Makeout.Studio, Invisible Puppy, Sneakpeek, FutureKind, Lunar, Sprints&Sneakers en +KOOpeople behoren, bestaat intussen zes jaar. De nieuwe rebranding is de vertaling van de hernieuwde visie, legt CMO Noor van der Wegen uit: “Alles draait rond ‘collaboration’. We staan voor complexe vraagstukken. Die proberen we op te lossen met innovatie, samenwerking en een open source-aanpak. De nieuwe wereld vereist veel innovatie en daar is volgens ons een mindset van samenwerking voor vereist. Je ziet nog bedrijven waar marketing en sales nog niet ideaal samenwerken, of naast elkaar werken. Dat gaat niet meer: merken hebben partnerships nodig, van productie tot verkoop en externe partnerships.”

Je hebt met andere woorden een heel ecosysteem nodig. +KOO ziet veel in open source-samenwerking, zelfs onder concurrenten. Zo maakte Adidas samen met Allbirds de meest CO2-neutrale schoen tot dusver: “In dergelijke vormen van samenwerking willen we onze klanten begeleiden.” Dat vereist natuurlijk ook intern bij +KOO een andere mindset. “De afgelopen jaren bouwden we mooie bedrijven uit. Businessstrategie, dataspecialisten, marketingcommunicatie...: ieder bedrijf heeft zulke expertises nodig.”

(c) Foto: Luc Hilderson

>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE