&KOO verwelkomt UX & Contentdesign-bureau Embassy X

Communication / News / People

&KOO verwelkomt Embassy X. Dat expertbureau creëert inclusieve gebruikerservaringen dankzij content-driven design en empathisch gebruikersonderzoek. &KOO zet hiermee verder in op het vergroten van de expertise als ecosysteem. ​"We moeten niet alleen praten over meer inclusiviteit, maar het ook werkelijk toepassen in onze organisaties, producten en diensten. Embassy X draagt bij aan deze missie en brengt inclusieve communicatie in de praktijk door het concept te integreren in UX design, content en research.," vertelt Koen Van Impe, CEO &KOO Group

​Het nieuwe UX & Content Design agency Embassy X ontwerpt op basis van meer empathisch gebruikersonderzoek digitale producten die connecteren met zoveel mogelijk eindgebruikers. Ze houden rekening met de diversiteit van hun doelgroep én graven dieper dan louter functionele input. Bovendien nemen ze content als een essentiële pijler mee van in het begin van het designproces. Want de juiste woorden hebben de kracht om mensen in een applicatie te betrekken, te informeren en te motiveren. Vorm, structuur én taal is de heilige Drievuldigheid bij het creëren van empathic user experiences. "Met onze content driven aanpak maken we de cirkel van een optimale user experience compleet. Uit onderzoek blijkt dat gebruikers pas écht ambassadeur worden van een digitaal product wanneer alle elementen van het design in harmonie zijn met elkaar.," zeggen managing partners Sigrid Spaas en Chantal Klerks.

Succesvolle digitale producten zijn niet enkel meer gebruiksvriendelijk, toegankelijk en bruikbaar, luidt het bij het duo: ze onderscheiden zich van de concurrentie omdat het design volledig afgestemd is op mensen hun noden, context en emoties. Het samenspel van weloverwogen woordkeuze, content-hiërarchie en een gevalideerd design, zorgt ervoor dat eindgebruikers zich in iedere interactie begrepen, gerespecteerd, geïnformeerd en ondersteund voelen. Bovendien is het belangrijk dat digitale producten aansluiting vinden in onze diverse maatschappij. Met andere woorden: we moeten ervoor zorgen dat onze producten zo weinig mogelijk mensen uitsluiten. ​