Kopstoot brengt geschiedenis tot leven

Crea / News

Museum Kunst & Geschiedenis in het Brussels Jubelpark heropende op 30 juni 2020 de deuren na meer dan drie maanden sluiting omwille van Covid-19. Om deze heropening te communiceren werd een affichagecampagne uitgewerkt. Daarvoor werd beroep gedaan op het freelance creatief team Kopstoot.

De campaign visuals tonen vijf voorname museumobjecten uit de collectie die geconfronteerd worden met een museumbezoeker. De bezoeker toont daarbij bijzonder veel interesse voor het object (stuk voor stuk voorstellingen van mensen of dierlijke figuren), maar heeft absoluut geen aandacht voor enige vorm van social distancing. Wat in dit geval uiteraard ook niet nodig is. Een knipoog naar de 1,5m-afstandsregel en de lockdown in het algemeen die uiteraard de reden was voor de tijdelijke sluiting van het museum. Voor de keuze van de modellen werd samengewerkt met het bureau Face It Casting. Zowel het maken van de foto’s als het opmaken van de affiches gebeurde door de interne diensten van het museum. De campagne is te zien op de sociale mediakanalen van het Museum (Facebook en Instagram) en vanaf 7 juli ook outdoor in de Brusselse metro. Wie een bezoek plant aan het Museum Kunst & Geschiedenis kan op www.artandhistory.museum terecht voor alle praktische informatie.

Credits:

Client: Museum Kunst & Geschiedenis

Contacts / Coordination: Bart Schouppe

Concept / creation: Robbie Cap (Kopstoot)

Concept / creation: Chris Goossens (Kopstoot)

Photographer: Iona Thys

Photography coordinator: Greet Van Deuren

Styling: Brigitte Fluyt

Graphical design: Iona Thys, Kenneth Mottar

Casting: Face It Casting