Museum Kunst & Geschiedenis in het Brussels Jubelpark heropende op 30 juni 2020 de deuren na meer dan drie maanden sluiting omwille van Covid-19. Om deze heropening te communiceren werd een affichagecampagne uitgewerkt. Daarvoor werd beroep gedaan op het freelance creatief team Kopstoot.
De campaign visuals tonen vijf voorname museumobjecten uit de collectie die geconfronteerd worden met een museumbezoeker. De bezoeker toont daarbij bijzonder veel interesse voor het object (stuk voor stuk voorstellingen van mensen of dierlijke figuren), maar heeft absoluut geen aandacht voor enige vorm van social distancing. Wat in dit geval uiteraard ook niet nodig is. Een knipoog naar de 1,5m-afstandsregel en de lockdown in het algemeen die uiteraard de reden was voor de tijdelijke sluiting van het museum. Voor de keuze van de modellen werd samengewerkt met het bureau Face It Casting. Zowel het maken van de foto’s als het opmaken van de affiches gebeurde door de interne diensten van het museum. De campagne is te zien op de sociale mediakanalen van het Museum (Facebook en Instagram) en vanaf 7 juli ook outdoor in de Brusselse metro. Wie een bezoek plant aan het Museum Kunst & Geschiedenis kan op www.artandhistory.museum terecht voor alle praktische informatie.
Credits:
Client: Museum Kunst & Geschiedenis
Contacts / Coordination: Bart Schouppe
Concept / creation: Robbie Cap (Kopstoot)
Concept / creation: Chris Goossens (Kopstoot)
Photographer: Iona Thys
Photography coordinator: Greet Van Deuren
Styling: Brigitte Fluyt
Graphical design: Iona Thys, Kenneth Mottar
Casting: Face It Casting
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]