Korneel Warlop van AB InBev naar Barry Callebaut

Korneel Warlop Callebaut

News

Korneel Warlop CallebautVerandering binnen de persdienst van AB InBev in België. Woordvoerder Korneel Warlop wisselt bier voor chocolade en gaat vanaf half juli aan de slag bij chocoladebedrijf Barry Callebaut als corporate communication manager voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA).

Korneel Warlop was sinds het najaar 2015 aan de slag voor AB InBev als manager External Communication BeLux & Global. Eerder was hij aan de slag als woordvoerder van AXA Belgium. Er wacht hem nu een nieuwe uitdaging als Corporate Communication Manager voor de EMEA regio bij Barry Callebaut. Ook het woordvoerderschap voor de Belgische markt valt binnen deze functie. "Bij Barry Callebaut krijg ik een unieke kans om zowel de interne als externe communicatie aanpak van A tot Z te helpen uitbouwen voor de belangrijkste regio van haar activiteiten," zegt Korneel Warlop. "Het is het soort uitdaging waar je als communicatie professional van droomt: Barry Callebaut is een mooi bedrijf en chocolade is, net zoals bier, onze nationale trots. Ik ben dan ook heel blij met deze kans".

"Ik ben AB InBev heel erg erkentelijk voor de afgelopen periode. Met projecten als de overname van SAB Miller, het partnerschap met Brouwerij Bosteels, de Jupiler EURO2016 EK campagne, het Tomorrowland partnerschap, de lancering van Jupiler 0,0% en de verschillende Leffe innovaties heb ik een aaneenschakeling van topprojecten mogen afwerken die enkel bij een bedrijf als AB InBev mogelijk zijn. Ik ben trots voor AB InBev te hebben gewerkt en blijf fan van het bedrijf en haar merken.

Jean-Jacques Velkeniers, Business Unit President Europe West: "Korneel heeft de afgelopen jaren echt een frisse wind gebracht binnen onze externe communicatie en een gezicht gegeven aan ons bedrijf.  Ikzelf en de AB InBev collega’s wensen hem dan ook heel veel succes bij Barry Callebaut. Hij gaat van het ene Belgische erfoed, bier, naar die andere categorie waar wij Belgen bekend voor zijn, chocolade".