Kranten als loslopend wild?

De inkomsten van de dagbladpers staan onder druk, maar de Franstalige Belgische mediagroepen worstelen om het nieuws in leven te houden. En dat lijkt te werken! PUB verzamelde Olivier De Raeymaeker (Le Soir), Yves Berlize (Éditions de L’Avenir) en Denis Pierrard (IPM) rond eenzelfde tafel. Met twee journalisten en twee communicatiestudenten analyseerden ze de nieuwe vormen van een markt die zichzelf heruitvindt. - Astrid Jansen
Zal papier ooit verdwijnen? Hoewel de uitgevers van plan zijn om er “zo lang mogelijk voor te vechten”, zijn ze niet van plan om het papier uit te persen als een citroen. Dat is niet wat er moet gebeuren. De mediagroepen verkopen geen papier, maar content, en werken samen om de markt te versterken. Waar die informatie gelezen wordt maakt niet uit, zolang ze betalend en kwalitatief is. En de cijfers zijn bemoedigend: zo doen abonnementsformules het veel beter dan losse verkoop. Volgens de laatste CIM-cijfers, die in september gepubliceerd zijn, noteren de Franstalige kranten een aanzienlijke toename van aantal lezers. In totaal lezen 2.174.000 Belgen elke dag het nieuws. Niet onbelangrijk: deze 15% meer dan vorig jaar is deels te wijten aan de nieuwe meetmethode van het CIM.
Lees het volledige artikel in PUB Magazine.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]