Kranten als loslopend wild?
De inkomsten van de dagbladpers staan onder druk, maar de Franstalige Belgische mediagroepen worstelen om het nieuws in leven te houden. En dat lijkt te werken! PUB verzamelde Olivier De Raeymaeker (Le Soir), Yves Berlize (Éditions de L’Avenir) en Denis Pierrard (IPM) rond eenzelfde tafel. Met twee journalisten en twee communicatiestudenten analyseerden ze de nieuwe vormen van een markt die zichzelf heruitvindt. - Astrid Jansen
Zal papier ooit verdwijnen? Hoewel de uitgevers van plan zijn om er “zo lang mogelijk voor te vechten”, zijn ze niet van plan om het papier uit te persen als een citroen. Dat is niet wat er moet gebeuren. De mediagroepen verkopen geen papier, maar content, en werken samen om de markt te versterken. Waar die informatie gelezen wordt maakt niet uit, zolang ze betalend en kwalitatief is. En de cijfers zijn bemoedigend: zo doen abonnementsformules het veel beter dan losse verkoop. Volgens de laatste CIM-cijfers, die in september gepubliceerd zijn, noteren de Franstalige kranten een aanzienlijke toename van aantal lezers. In totaal lezen 2.174.000 Belgen elke dag het nieuws. Niet onbelangrijk: deze 15% meer dan vorig jaar is deels te wijten aan de nieuwe meetmethode van het CIM.
Lees het volledige artikel in PUB Magazine.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]