Kranten als loslopend wild?

De inkomsten van de dagbladpers staan onder druk, maar de Franstalige Belgische mediagroepen worstelen om het nieuws in leven te houden. En dat lijkt te werken! PUB verzamelde Olivier De Raeymaeker (Le Soir), Yves Berlize (Éditions de L’Avenir) en Denis Pierrard (IPM) rond eenzelfde tafel. Met twee journalisten en twee communicatiestudenten analyseerden ze de nieuwe vormen van een markt die zichzelf heruitvindt. - Astrid Jansen
Zal papier ooit verdwijnen? Hoewel de uitgevers van plan zijn om er “zo lang mogelijk voor te vechten”, zijn ze niet van plan om het papier uit te persen als een citroen. Dat is niet wat er moet gebeuren. De mediagroepen verkopen geen papier, maar content, en werken samen om de markt te versterken. Waar die informatie gelezen wordt maakt niet uit, zolang ze betalend en kwalitatief is. En de cijfers zijn bemoedigend: zo doen abonnementsformules het veel beter dan losse verkoop. Volgens de laatste CIM-cijfers, die in september gepubliceerd zijn, noteren de Franstalige kranten een aanzienlijke toename van aantal lezers. In totaal lezen 2.174.000 Belgen elke dag het nieuws. Niet onbelangrijk: deze 15% meer dan vorig jaar is deels te wijten aan de nieuwe meetmethode van het CIM.
Lees het volledige artikel in PUB Magazine.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]