Kranten bereikbaarder dan ooit...

Media / News

 
NP audience
2016 is nog niet begonnen, maar NP, het nationale, gezamenlijke aanbod van de vier regies van de krantentitels van Persgroep AdvertisingIPM AdvertisingMediahuis Connect en Rossel Advertising, zet alvast de toon. Wout Dockx, marketing & innovation manager van Newsworks en Gonda Lontings, sales manager bij Rossel Advertsing, presenteerden vorige week het nieuwe commerciële NP-aanbod  aan mediabureaus. Een tip van de sluier: het NP-aanbod News Power werd onthuld met de slogan « NP News Power, de impact van televisie voor de prijs van radio » ! Daarmee wordt meegegeven dat de prijzen in dalende lijn zitten. NP1 ziet zijn prijs voor een volledige pagina dalen met een 18%, terwijl een halve pagina daalt met een 14%. De formule NP3, voorheen 350.000 euro, wordt nu aangeboden voor 308.000 euro, of een daling met 12%. Dit alles moet de markt een zetje geven, want de tarieven van de dagbladpers wordt al langer als te duur beschouwd.  Bernard Cools, deputy general manager van Space: « Dit is een goed idee, want het toegangsticket voor de kranten is al een tijdje te duur. In relatie tot de duur van een campagne hebben kranten echt wel een prijsprobleem. Dit is dus een slimme aanpak.» Afwachten of een dergelijke prijzenpolitiek zich ook bij andere media manifesteert... Het is niet zeker dat audiovisuele media zich geroepen voelen.