Kranten: een (on)eindig verhaal?

Communication / Media / News

Een nieuw PUB Magazine... en met kranten in een hoofdrol! Krantenuitgevers bereiken offline en online samen steeds meer consumenten, blijkt uit recente CIM-cijfers, waarbij vooral het online bereik toeneemt. Hoe gaan krantenregies om met die veranderende lezersmarkt? Kranten in Vlaanderen, dan kunnen we niet om DPG Media en Mediahuis heen. Uiteraard zijn er ook nog Metro (Mass Transit Media) en De Tijd (Mediafin), die het bovendien goed doen. Opvallend aan DPG Media en Mediahuis is echter dat ze ook in het buitenland actief zijn. Allebei in Nederland, DGP Media daarnaast in Denemarken en Mediahuis in Ierland. Een gesprek drong zich op. Net als een gesprek aan Franstalige zijde, met Olivier De Raeymaeker (Le Soir), Yves Berlize (Éditions de L’Avenir) en Denis Pierrard (IPM).

En kranten scoren in tijden van fake news hoog in betrouwbaarheid en transparantie. Pol Deltour en Frank Hellemans kijken onder de motorkap en nemen de kwaliteit van de dagbladpers onder de loep.

Dat is natuurlijk slechts een kleine greep uit de artikels in het nieuwe PUB Magazine. Wat dacht u van de mening van Raphael Dumont en Wim Vermeulen over millennials? Van het smartphonegebruik van Petra De Roos en Benoît De Nayer? Van een gesprek over duurzaamheid met reclamemakers Wannes Van Giel (Bigtrees)en Krist Pauwels (Choco)? Van het HR-beleid bij Cofidis en Torfs? Van de manier waarop politici kleren en kleuren gebruiken in hun pogingen om de kiezer te verleiden? Van de mening van Geert Noels over geld, economie, duurzaamheid en onderwijs?

Lees het nieuwe PUB Magazine!