Kranten en tijdschriften steeds digitaler

Het CIM publiceerde de cijfers van de verkochte magazines en de andere publicaties voor het gemiddelde T3-2015/T2-2016. Hieronder vindt u de samenvattende tabellen van de totale meetbare verspreiding.
Toch al enkele eerste vaststellingen: de minnetjes blijven overheersen. Negatieve uitschieters in percentage (en aan Nederlandstalige zijde) zijn onder meer Flair, Story, TeVe-Blad, Libelle Lekker en Royals voor wat betreft de printoplage. Bij de positieve uitschieters kunnen we onder meer Management & Techniek, Bizzy Magazine, Goesting, Marie Claire België, VAB Magazine, Data News, Ik ga bouwen en Guido vermelden.
Daartegenover staan veel plusjes bij de betaalde digitale verspreiding; Dat valt op bij onder meer Knack, Sport/Voetbal Magazine en Marie Claire België.
Bij de kranten zien we dezelfde evolutie: lichte dalingen in print, met de digitale lezers erbij gaan De Morgen (een stevige daler in print) en De Tijd er zelfs op vooruit.
Zie ook de website van het CIM.
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]