Kranten en tijdschriften steeds digitaler
Het CIM publiceerde de cijfers van de verkochte magazines en de andere publicaties voor het gemiddelde T3-2015/T2-2016. Hieronder vindt u de samenvattende tabellen van de totale meetbare verspreiding.
Toch al enkele eerste vaststellingen: de minnetjes blijven overheersen. Negatieve uitschieters in percentage (en aan Nederlandstalige zijde) zijn onder meer Flair, Story, TeVe-Blad, Libelle Lekker en Royals voor wat betreft de printoplage. Bij de positieve uitschieters kunnen we onder meer Management & Techniek, Bizzy Magazine, Goesting, Marie Claire België, VAB Magazine, Data News, Ik ga bouwen en Guido vermelden.
Daartegenover staan veel plusjes bij de betaalde digitale verspreiding; Dat valt op bij onder meer Knack, Sport/Voetbal Magazine en Marie Claire België.
Bij de kranten zien we dezelfde evolutie: lichte dalingen in print, met de digitale lezers erbij gaan De Morgen (een stevige daler in print) en De Tijd er zelfs op vooruit.
Zie ook de website van het CIM.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]