Dat ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, dat is algemeen geweten. Dus kon McDonald’s niet achterblijven om uit te pakken met ontbijt in al zijn restaurants. En hoe dit beter aan de man brengen dan met de verpersoonlijking van de ochtend zelf, de haan? Daarom kondigde McDonald’s met een luide hanenkreet (en met e hulp van TBWA) aan dat het vanaf nu iedere ochtend opstaat met ontbijt. En je hebt de haan vandaag misschien nog niet gehoord, maar als je bij McDonald’s langs bent geweest heb je hem ongetwijfeld al gezien. Het symbool voor de ochtend heeft er sinds vandaag postgevat op de iconische M om luidkeels te kakelen dat er vanaf heden overal in België vers bereid ontbijt te vinden is bij McDonald’s vanaf 7u. En dit doet hij niet enkel aan de restaurants. Ook in radio, via social en op tv kraait hij het met volle teugen uit dat er vanaf heden ontbijt te vinden is in elk McDonald’s restaurant.
Credits
Brand: McDonald's
Agency: TBWA
Creative Director: Jeroen Bostoen
Copywriters: Sven Pede, Wilfrid Morin, Chiara De Decker, Alexandra Crismer
Art Director: Louise Windels
Designer: Jana Keppens
Account team: Tom Eilers
Strategy: Aurelie Russanowski, Audrey Dahmen
Client: Marketing Supervisor - Athina Manirakiza
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]