Kukelekuuu! McDonald’s en TBWA storten zich op het ontbijt

Crea / News

auto-1Dat ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, dat is algemeen geweten. Dus kon McDonald’s niet achterblijven om uit te pakken met ontbijt in al zijn restaurants. En hoe dit beter aan de man brengen dan met de verpersoonlijking van de ochtend zelf, de haan? Daarom kondigde McDonald’s met een luide hanenkreet (en met e hulp van TBWA) aan dat het vanaf nu iedere ochtend opstaat met ontbijt. En je hebt de haan vandaag misschien nog niet gehoord, maar als je bij McDonald’s langs bent geweest heb je hem ongetwijfeld al gezien. Het symbool voor de ochtend heeft er sinds vandaag postgevat op de iconische M om luidkeels te kakelen dat er vanaf heden overal in België vers bereid ontbijt te vinden is bij McDonald’s vanaf 7u. En dit doet hij niet enkel aan de restaurants. Ook in radio, via social en op tv kraait hij het met volle teugen uit dat er vanaf heden ontbijt te vinden is in elk McDonald’s restaurant.McDo TBWA
Credits
Brand: McDonald's
Agency: TBWA
Creative Director: Jeroen Bostoen
Copywriters: Sven Pede, Wilfrid Morin, Chiara De Decker, Alexandra Crismer
Art Director: Louise Windels
Designer: Jana Keppens
Account team: Tom Eilers
Strategy: Aurelie Russanowski, Audrey Dahmen
Client: Marketing Supervisor - Athina Manirakiza