Kunstmaan | Accenture Interactive en Solidarité Grands Froids serveren Vin Maison

Crea / News

De beste wijn is niet de duurste deze kerst. Solidarité Grands Froids serveert deze winter samen met Kunstmaan | Accenture Interactive Vin Maison, een huiswijn met een purpose: de daklozen een warmere winter bezorgen.

In Brussel leven tijdens de koudste maanden van het jaar zo’n 5000 mensen op straat. Solidarité Grands Froids is een Brusselse vereniging die zich al vele jaren inzet om hen onderdak te bieden, een warme maaltijd of extra kleren.

“De vin maison of de huiswijn bestellen we doorgaans als we het ons gemakkelijk willen maken. De daklozen helpen wordt nu net zo gemakkelijk. Kiezen voor de huiswijn wordt nu kiezen voor solidariteit met stadsgenoten die het moeilijk hebben,” zegt Cynthia Simpson van Solidarité Grands Froids. “Voor elke fles Vin Maison die je bestelt, gaat immers 5 euro naar onze organisatie. Een campagne zonder schuldgevoelens of gewetens-chantage: jij geniet van een goede wijn, en wij helpen er de daklozen mee.”

“Huiswijn, reimagined. Een alledaags product krijgt plots een nobele purpose,” zegt Gert Pauwels, managing director bij Kunstmaan | Accenture Interactive. “Een goed doel steunen is zo makkelijker én lekkerder dan ooit. Maar het allerbelangrijkste: we maken ook echt een verschil in het leven van landgenoten die in de koude op straat leven. Daar zetten we ons bij Kunstmaan | Accenture Interactive graag voor in.”

De rode, witte en mousserende Vin Maison wordt nu al warm aanbevolen in een aantal deelnemende Brusselse restaurants en ze zijn ook te bestellen op de webshop www.vinmaison.be. Op tijd dus om tijdens de feestdagen te schenken, aan tafel of als cadeau.