Kunstmaan maakt zich klaar voor zijn laatste missie

Communication / News

Na 24 jaar neemt Kunstmaan afscheid van zijn oude en vertrouwde naam Kunstmaan. Door de jaren heen kende het logo vele vormen en iteraties, maar de merknaam bleef onveranderd. Nu heeft het zijn doel gediend en met dankbaarheid stuurt het bureau het merk Kunstmaan op zijn laatste missie. Terug waar het echt thuishoort… in de ruimte.

Als symbolisch afscheid organiseert het bureau een echte ruimtelancering van het merk Kunstmaan in de stratosfeer. Het bureau nodigt alle medewerkers, klanten en eigenlijk iedereen uit de Belgische marketingsector uit om mee te gaan op deze spannende reis. Het aftellen is al begonnen voor de lancering van de kleine zelfgemaakte satelliet, die een volledig functioneel videoscherm en camera heeft. Op de website van de laatste missie van Kunstmaan kunnen kandidaat passagiers een foto naar keuze uploaden die op het scherm van de satelliet zal worden weergegeven en live wordt gefilmd in de ruimte. De beelden worden gedeeld zodat favoriete selfies, droomteams of merklogo’s tussen de sterren worden vereeuwigd, met de krommingen van planeet Aarde als een unieke achtergrond.

Het aftellen voor de lancering is begonnen en de plaatsen zijn beperkt. So it’s high time to take your protein pills, put your helmets on and click: https://kunstmaanthefinalmission.com/ 

Kort na deze spannende reis zal het bureau zijn nieuwe naam aannemen om moedig te gaan waar geen enkel bureau of merk eerder is geweest. Stay tuned for the next episode.

Credits

Agency: Kunstmaan Accenture Interactive

Managing Director: Gert Pauwels

Head of Communications & Experience services: Valerie Vleminckx

Account Director: Sharon Lavaert

Account Manager: Carlota Schuermans

Executive Creative Director: Klaartje Galle, Paul Wauters

Concept creative: Ramin Afsharr, Danny Vissers

Copywriter: Nina Welch

Digital Analyst: Anais Ruiz Lozano

Designers: Steve Krol, Louis Desmet

Web project manager: Dimitri Zetzsche

Developers: Kevin Fivé, Indri Kenens

Physical Interaction Designer: Jan Decoster

Photography: Steve Krol