Kunstmaan primus na twee pitchrondes

Primus Haacht

Budgets / News

Primus HaachtBrouwerij Haacht heeft na een pitch Kunstmaan gekozen als nieuw communicatiebureau. Kunstmaan staat voortaan in voor het strategisch communicatieadvies en voor de creatie en realisatie van communicatiecampagnes en -activiteiten, in de eerste plaats voor het merk Primus, dat de voorbije jaren in handen was van Boondoggle.

Aan de pitch - gecoördineerd door Pitchpoint - namen vier communicatiebureaus deel. Kunstmaan is na twee rondes als winnaar uit de competitie gekomen en neemt voortaan het strategisch, tactisch en operationeel marketing- en communicatieadvies op. Daarnaast zal Kunstmaan ook instaan voor de creatie, de ontwikkeling en de uitvoering van communicatiedragers, campagnes en on- en offline content.

Brouwerij Haacht koos voor Kunstmaan omwille van de Kunstmaan-kwaliteit, de wil om “juist” te doen en de combinatie van strategisch onderbouwde adviezen met slimme creativiteit - creativiteit in functie van het werk en de na te streven resultaten. Daarnaast was er een duidelijke chemie met iedereen rond de tafel. “Wij zijn op zoek naar een partner die campagnes grondig uitwerkt, als strategische - en kritische - sparring partner fungeert, creatief is en samen werkt aan het merk, steeds vanuit het beschikbare budget, en die hopen we in Kunstmaan te hebben gevonden,” aldus Parsifal Adriaens, marketingmanager Brouwerij Haacht.

Kunstmaan gaat meteen van start met het uitwerken van een mediaplan, het opzetten van een socialmedia-strategie en het bouwen aan een plan voor 2017.