Kylie de Meulenaere

New kids in town

Zeggen dat 2020 een ‘wild ride’ was voor velen is een understatement, en dat is voor mij niet anders. Ik werkte tot net voor de start van Covid-19 als accountmanager & marketing coördinator in de modebranche. Een job die ik graag deed, maar ik had daarnaast nog een andere passie: de luchtvaart. Tijdens mijn marketingstudies was ik ieder weekend en tijdens alle vakanties steevast boven de wolken te vinden als stewardess.

Vastberaden nam ik na drie jaar in de modebranche ontslag om weer aan de slag te gaan als stewardess. Ik vond het een goed moment, ik moest nog 25 worden en kon zo ook nog wat van de wereld zien. Ik ging er dan ook vanuit dat ik na enkele jaren toch nog opnieuw aan de slag zou kunnen in de marketingsector.

Maar toen veranderde natuurlijk alles. Heel het land ging plots in lockdown, en de toekomst van de luchtvaart werd plots onzeker… alsook die van mij. Ik startte dan ook meteen mijn zoektocht naar een andere, leuke en uitdagende job.

Nooit had ik gedacht dat ik in de digital advertising wereld zou terechtkomen. Ik las her en der jobomschrijvingen en mijn interesse in een functie als projectmanager groeide. Zo kwam ik uiteindelijk terecht bij Engaged.

Ik was meteen verkocht wanneer ik al die toffe digitale activaties zag die ze voor Lego, Nokia, Mastercard en vele andere merken creëren. En na de eerste twee gesprekken kon ik me ook volledig vinden in de bedrijfscultuur. Ik heb bij Engaged de ontzettend mooie kans gekregen om mezelf volledig te ontwikkelen, hoewel ik geen ervaring had in de sector.

Ik ben sinds januari aan de slag bij Engaged, en de tijd vliegt voorbij! De belangrijkste les na deze ‘wild ride’ het afgelopen jaar is dat er altijd opportuniteiten zijn, ook al moet je daarvoor soms wat uit je comfortzone stappen. Maar dat zorgt er ook voor dat ik elke dag bijleer.