La CSD en Tramway21 laten Florette aan het woord

Crea / News

CSD, de ‘Centrale de Service à Domicile’ van het netwerk Solidaris gaat in zee met Tramway21 en voert meteen campagne. Het onderwerp van de dag? De telebewaking.

Zij die de zorg dragen voor een senior zullen meteen weten waarover het gaat. Voor anderen gaat het om een dienst van de CSD voor bijstand op afstand aan mensen met een kwetsbare gezondheid. Het principe is eenvoudig: een drukknop die de persoon in nood in contact brengt met een assistent die vervolgens de gekwalificeerde personen inschakelt (arts, familie, brandweer, ziekenwagen...).

Deze eerste uiting van het merk is in de eerste plaats een manier om het debat te openen over het leven van onze ouderen, over de stijgende levensverwachting en over de moeilijkheden die de kinderen die hun ouders willen bijstaan ondervinden. Voor François Daubresse van Tramway21 is telebewaking een geschikte manier om een maatschappelijk probleem aan te pakken. Een makkelijk middel voor die mensen die vaak moeilijk te bereiken zijn. Voor diegenen die geen bijstand wensen maar ook voor hun kinderen die soms gewoon gerustgesteld willen worden.

“We wilden een campagne maken die de realiteit toont, zonder daarbij melodramatisch te zijn. Lichtheid in een debat dat soms bijzonder zwaar kan zijn. We kozen voor een aangename film om de discussie te openen in de families, zonder dat het de allures kreeg van een staatszaak,” stelt François Daubresse. “We moeten onze senioren zo lang mogelijk thuis houden. Daar voelen ze zich het best, en de CSD stelt een reeks diensten voor die toegankelijker zijn dan in een instelling. Verzorging aan huis, maaltijden, vervoer, huishouden... en uiteraard telebewaking. Een nobele opdracht en een ware filosofie die het verdient bekendheid te krijgen.” 

Telebewaking, Florette weet waarover ze het heeft!

Tramway21 koos als gezicht van de campagne een jonge dame van 82, genaamd Florette. In de film vertelt ze ons het geheim van haar gezondheid en ouderdom. Op ludieke wijze ontdekken we dat ze alleen woont (bijna toch) en niemand nodig heeft (of toch zelden) om het huishouden te doen, en dat ze zelfs de buren bijstaat (zegt ze). Een vriendelijke mythomane die vergat haar telebewakingsmedaille te verbergen tijdens het hele interview!

De film is te zien op televisie en het internet. Een langere versie voor de fans van deze schattige oma is terug te vinden op csd.be

Credits

Client : CSD (Centrale des Services à Domicile)
Contacts : Alice Flahaut, Aude Giovanelli, Maxime Bastin Agency : Tramway21
Project Leader : Thierry Goemanne
Creation : Dirk De Smet, François Daubresse, Maxim Deliège Graphical Artwork : Shanti Botman
Executive Producer : Sophie Gunsbourg
Line Producer : Sophie Gunsbourg
Producer Assistant : Camille Gilbert
Director : Kristiaan Debusscher
DOP : Bjorn Charpentier
1st AC : Bart Van Otterdijk
Chef Grip : Xavier Servais
Chef Electro : Dieter Vandereecken
Location Manager : Dimitri Horlait
Régisseur Général : Thomas Ruelle
Editor : Benoit Baudson
Grading : Tom Mulder
Music : Nicolas Vandooren
Sound : Nicolas Vandooren
Casting : We want you
Web : Lilas Heinix
Media Agency : Space