Laat je verrassen door Vlaamse Meesters
Heren Loebas, een creatief bureau in 2015 opgericht door de jonge creativo’s Stijn D’Hondt en Peter Van de Sijpe, noemt zich bewust geen reclame- of grafisch bureau maar een visual storytellingsbureau. Dat werkt blijkbaar, want het jonge bureau mocht al werken voor onder meer Oxfam, Broederlijk Delen, Duvel en Stad Aalst.
Voor Toerisme Vlaanderen werkt Heren Loebas een project op lange termijn uit waarbij de oude Vlaamse Meesters de komende jaren als toeristenmagneet gebruikt worden. Daarvoor produceerden men een spot als aankondiging. Deze video is in eerste instantie bedoeld om pers en trade warm te maken om Vlaanderen als ultieme kunstbestemming naar voren te schuiven en potentiële toeristen te overtuigen van de troeven die Vlaanderen biedt. De video werd voor het eerst getoond op de Flanders - Brussels Travel Forum 2016 en zal verspreid worden in meer dan 30 landen. "Het is gemakkelijk om in typische toeristische clichés te verzeilen. Dit wilden we met Heren Loebas vermijden. State of The Art is de slogan van Vlaanderen. Dit was dan ook de stimulans om buiten de platgetreden paden te gaan en een video te maken die genoeg vakmanschap uitstraalt. In deze video willen we de trots van Vlaanderen aanwakkeren en het brave imago aan de kant schuiven. Voor ons als kunstliefhebbers en aanbidders van de Vlaamse Meesters was dit een opdracht op ons lijf geschreven. We waren dan ook dolenthousiast toen we deze opdracht voor onze rekening mochten nemen," zegt Stijn D’Hondt
Credits
Client: Toerisme Vlaanderen
Agency: Heren Loebas
Creative Director: Stijn D’Hondt
Creatives: Peter Van de Sijpe & Stijn D’Hondt
Copywriting: Aude Dewerchin Halkett, Lien De Ruyck
Production Company: Earlybirds Films
Producer: Domien Huyghe
Production Manager: Anastassia Oudovitchenko
Sound: Roundhouse
Studio: Studio Regie