Lampiris bedankt z’n klanten al rijdend

News / Sustainability

Lampiris, een Belgische energieleverancier en groenestroomproducent, bespaart jaarlijks tonnen CO2 dankzij z’n eigen klanten. In een grootschalige buscampagne richt het bedrijf zich dan ook rechtstreeks naar z’n ‘energiehelden’ en zet al de inspanningen van hun klanten letterlijk in de kijker via Lijncom.

Het idee voor deze grote buscampagne in Vlaanderen ontstond door de analyse van de cijfers en feedback uit hun eigen klantenbestand. Lampiris slaagde erin om waardevolle costumer insights te halen uit al deze data. Het bedrijf merkte op dat er bij hun klanten een gevoel leeft dat ieders inspanningen op het vlak van ons klimaat te klein lijkt. Hoewel Lampiris-klanten bewust kiezen voor 100% groene energie, blijft het idee bestaan dat zelfs deze duurzame keuze maar een miniem verschil maakt in de huidige klimaatproblematiek. Een misverstand dat Lampiris graag de wereld uit helpt.

Lampiris wil met z’n campagne op het openbaar vervoer het gevoel van hun klanten doen keren en het belang van hun keuze benadrukken. Ze zetten 200 bussen in waarop ze via een volledige achterzijde hun klanten bedanken voor de gezamenlijke inspanningen op milieuvlak. Lampiris publiceert er bovendien per provincie het jaarlijks bespaarde aantal ton CO2 bij. Om dit gigantisch cijfer ook tastbaar te kunnen maken, drukken ze de bespaarde CO2 uit in het aantal km die je met de auto zou moeten afleggen om deze uitstoot te bekomen.