"Laten we liefde op elk veld mogelijk maken"

Crea / News

De onvergetelijke WK-finale is in zicht. Dat wil zeggen: voetballiefhebbers gaan alvast uit van een fantastische wedstrijd. Maar wat we zeker niet zullen vergeten is hoe de FIFA de LGBTQIA+-familie in Qatar het zwijgen oplegde. Na de 'One Love'-controverse en het verbod op de armband konden Mortierbrigade en Tennis Vlaanderen niet zwijgen en besloten ze hun eigen boodschap te verspreiden. De term 'liefde' is al zeer aanwezig in het tennis: elke wedstrijd begint met 15 - love. Het woord liefde staat voor een score van nul, en wordt al sinds eind 1800 als zodanig in het tennis gebruikt. Dus waarom geen liefde mogelijk maken op elk veld? Bekijk de video hieronder.

Credits

Client: Tennis Vlaanderen
Client contacts: Gijs Kooken, Vanessa De Ruyver, Leslie Van Ingelgem

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends

Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Toon Vanpoucke, Morgane Choppinet, Chenling Zhang

Editor: Jelle Stroo

Strategy: Chenling Zhang
Account Director: Margaux Mariens

Account Executive: Quentin Donckerwolcke