Wat is Belgischer dan een pak friet met een flinke portie saus? Onder de slogan #BelgischerKanNiet daagde Lay’s de Belg uit om iets Belgischer te verzinnen dan de twee nieuwste chips smaken Frites Mayo en Frietjes Andalouse. Het resultaat? Een golf aan inzendingen, twee winnaars en een kunstwerk dat ons kleine landje en cultuur in de stripverf zetten.
De Belg kiest stripverhalen boven friet
Eerder dit jaar bracht Lay’s met zijn campagne ‘Iconic Local Flavours’ twee nieuwe smaken op de markt, beiden met een treffend Belgisch karakter: Frites Mayo en Frietjes Andalouse. Om het geheel nóg Belgischer te maken, werd de consument uitgedaagd om met iets iconischer te komen dan frieten met saus. De inzending met de meeste stemmen zou nadien met veel trots mogen pronken op de nieuwe verpakkingen. Uit de talrijke inzendingen kwam uiteindelijk één grote overwinnaar uit de bus: het Belgische stripverhaal.
Krokante collector’s item
Ontdek en lees de avonturen van Frietje op de verpakkingen van de twee nieuwe smaken. Gevuld met de andere inzendingen zoals nationale kunstenaars, festivalweides en bierglazen wordt onze Belgische cultuur in twee smakelijke opeenvolgende stripverhalen gegoten. En zoals op z’n Belgisch start Frites Mayo het verhaal in het Frans en Frietjes Andalouse het vervolg in het Nederlands. Dus aan alle Belgen: berg je wielertenue op, leeg dat bierglas en rep je naar de dichtstbijzijnde winkel om van de nieuwe smaken te proeven. Want zeg nu zelf, #BelgischerKanEchtNiet?
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]