Lay's brengt onze nationale trots in smakelijk beeld

Crea / News

Wat is Belgischer dan een pak friet met een flinke portie saus? Onder de slogan #BelgischerKanNiet daagde Lay’s de Belg uit om iets Belgischer te verzinnen dan de twee nieuwste chips smaken Frites Mayo en Frietjes Andalouse. Het resultaat? Een golf aan inzendingen, twee winnaars en een kunstwerk dat ons kleine landje en cultuur in de stripverf zetten.

De Belg kiest stripverhalen boven friet

Eerder dit jaar bracht Lay’s met zijn campagne ‘Iconic Local Flavours’ twee nieuwe smaken op de markt, beiden met een treffend Belgisch karakter: Frites Mayo en Frietjes Andalouse. Om het geheel nóg Belgischer te maken, werd de consument uitgedaagd om met iets iconischer te komen dan frieten met saus. De inzending met de meeste stemmen zou nadien met veel trots mogen pronken op de nieuwe verpakkingen. Uit de talrijke inzendingen kwam uiteindelijk één grote overwinnaar uit de bus: het Belgische stripverhaal.

Krokante collector’s item

Ontdek en lees de avonturen van Frietje op de verpakkingen van de twee nieuwe smaken. Gevuld met de andere inzendingen zoals nationale kunstenaars, festivalweides en bierglazen wordt onze Belgische cultuur in twee smakelijke opeenvolgende stripverhalen gegoten. En zoals op z’n Belgisch start Frites Mayo het verhaal in het Frans en Frietjes Andalouse het vervolg in het Nederlands. Dus aan alle Belgen: berg je wielertenue op, leeg dat bierglas en rep je naar de dichtstbijzijnde winkel om van de nieuwe smaken te proeven. Want zeg nu zelf, #BelgischerKanEchtNiet?