LDV en Mooimakers maken woorden vuil aan zwerfvuil

Crea / News

1 op de 4 Vlamingen zegt niks wanneer ze iemand zien die afval op straat gooit of sluikstort. Bij Mooimakers snappen ze dat het niet altijd makkelijk is om iemand aan te spreken en daarom hebben zij heel wat slimme tips en tricks die de Vlaming hierbij kunnen helpen. Om deze tot bij hen te krijgen ontwikkelde LDV United een interactieve campagne waarin wordt gevraagd om iemand aan te spreken op vervuilend gedrag.

Iemand aanspreken op vervuilend gedrag is niet makkelijk. Zeker niet voor ons Vlamingen, wij leven liever op ons eigen eilandje en iemand aanspreken op straat, dat doen we niet zomaar. Daarom wilde Mooimakers samen met LDV met deze campagne een eerste stap zetten om mensen te laten zien dat aanspreken wel degelijk een goed idee is en dat het ook niet zo moeilijk is. Het bureau ontwikkelde een innovatieve campagne waarin écht interactie gezocht wordt bij de Vlaming. Er wordt gevraagd of én hoe zij zouden reageren op een vervuiler en vervolgens tonen we hen ook hoe op deze aanspreking wordt gereageerd. Creatief vertaalt zich dat in innovatieve advertenties op social media met interactieve Instagram Polls, Questions en YouTube Pre-Rolls. Telkens met dezelfde eindboodschap: ‘Maak gerust woorden vuil aan zwerfvuil.’

Credits

Client: Mooimakers
Contact: Kelly Baetens
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels

Creative Director: Dennis Vandewalle

Creative Director:  Dries De bruyn
Creation: Vivienne Mak, Manon Penne, Jannis Min jou, Thomas De Boeck

Strategy: Tomas Sweertvaegher

Production: Bozon