LDV en Vlaanderen roepen op om te genieten met maatregelen

Crea / News

“Geniet met maatregelen” is de nieuwe campagne van de Vlaamse overheid die vanaf 9 juni van start gaat. De campagne van de hand van LDV United wijst burgers erop dat we weer mogen genieten van onze nieuwe vrijheden, maar dat we nog steeds voorzichtig moeten zijn om het coronavirus geen kans te geven. Daarvoor doet de Vlaamse overheid een beroep op het gezond verstand van de Vlaming.

We hebben het allemaal al gemerkt, de vaccinaties verlopen in Vlaanderen inmiddels op kruissnelheid. En dat zorgt ervoor dat we langzaam maar zeker weer wat meer vrijheid krijgen. Eindelijk kunnen we spreken van serieuze versoepelingen. Dé reden om voor Vlaanderen een campagne uit te rollen, want genieten mag maar wel met maatregelen.

Op 9 juni start de Vlaamse overheid met de sensibiliseringscampagne ‘Geniet met maatregelen’, een knipoog naar de slagzin van Epicurus: ‘Geniet met mate’. Dat is niet geheel toevallig de dag dat een aantal belangrijke versoepelingsmaatregelen ingaan. Zo heropenen de cafés en restaurants eindelijk hun deuren, zijn er opnieuw een aantal cultuur- en andere evenementen mogelijk en kunnen mensen weer meer sociale contacten onderhouden. 

De Vlaamse overheid wil de bevolking aanmoedigen voluit van de nieuwe mogelijkheden te genieten en aan het maatschappelijke leven deel te nemen, maar tegelijk doet ze een beroep op het verantwoordelijkheidsgevoel en het gezond verstand van de burger. Dit doen ze door een campagne op televisie, print, OOH en online video’s en bannering.

Credits

  • Client: Vlaamse overheid
  • Contacts: Brigitte Rombaut, Olivier Van Raemdonck, Pol Van Den Driessche
  • Creative Agency: LDV UNITED
  • Account Team: Marieken Maes, Tom Thijs, Elise Meulenijzer, Joris Gulders
  • CD: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
  • Creation : Vivienne Mak, Lennie De Troyer, Marc Kockelkorn
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher
  • Design : Jeffrey Uten, Tom Kruijzen
  • DTP : Stijn Voeten, Sandra Wulffaert
  • Production: DPLMT
  • Film Director: Wim Geudens
  • Media Agency: Mindshare