LDV en YouthStart geven jongeren een kickstart

Crea / News

België telt ruim 200.000 jongeren zonder job of opleiding. Jongeren die op zoek zijn naar kansen. YouthStart geeft een kickstart aan hun dromen. Daarom is YouthStart op zoek naar kanszoekende jongeren en donateurs om de training te bekostigen. Dat doen ze door een campagne die ze samen met LDV lanceren. Bart De Bondt, CEO bij YouthStart vertelt over zijn organisatie: “Youthstart is een prachtige organisatie die al 22 jaar met succes kwetsbare jongeren klaarstoomt om aan de slag te gaan. We doen dit door middel van een gratis 8-daagse training gebaseerd op de principesvan ondernemerschap. Wat we doenis broodnodig want een werkloze jongere kost onzeoverheden jaarlijks een slordige € 34,000. De training die YouthStart biedt, geeft jongerenwel degelijk een kickstart, want na de training gaat 70% weer aan de slag met een job, eenopleiding of ze beginnen zelf een eigen onderneming. Een impactvolcijfer waar we erg trots opzijn en dat jaarlijks door onderzoek van de VUB bevestigd wordt.”

“YouthStart kwam bij ons omdat ze mee wilden pitchen voor gratis zendtijd bij VRT,” zegt Vivienne Mak, creatief bij LDV United: “We waren zo gecharmeerd van hun organisatie dat we graag voor ze aan de slag gingen. Het resultaat is een opvallende spot geworden die voor verschillende doeleinden zal worden ingezet. Enerzijds willen we meer awareness creëren voor de organisatie en hopen we dat meer jongeren zich inschrijven. Anderzijds is YouthStart ook altijd op zoek naar gulle donateurs zodat de trainingen 100% gratis blijven voor jongeren.”

De video zal komende tijd te zien zijn op TV en op sociale media.

Credits

Client: YouthStart
Contacts: Bart De Bondt, Marie Michiels, Margot De Gols

Agency: LDV United
CD: Dries De bruyn
CD: Dennis Vandewalle
Creation: Manon Penné & Vivienne Mak
Account team: Carole Steger, Lotte Van Heddegem,Julie Oostvogels
Strategy: Lorien Verachtert, Tomas Sweertvaegher, Thomas Eyskens
Production: Diplomat
Director: Erik Van Overloop

DOP: Stefan Van Diest
Sound production: Sonhouse