LDV United brengt oude internethypes tot leven

Crea / News

LDV MooimakersVlaamse jongeren vinden nog steeds de weg naar de vuilnisbak niet. Om dit gedrag aan banden te leggen, creëerde LDV United voor Mooimakers een reeks online content-video’s waarin afval op de grond gooien even passé en achterhaald wordt getoond als oude internethypes. In samenwerking met We Are Undefined en enkele andere content creators ontwikkelde LDV United korte, chaotische en opvallende content voor Instagram Stories, Snapchat Stories, Youtube en prerolls op jongerenkanalen. Aan de hand van memes en GIFs worden de voorbijgestreefde internethypes heel even tot leven gebracht om vervolgens genadeloos met de grond gelijk gemaakt te worden. Creatief directeur Kristof Snels over de campagne: “Belerende boodschappen of infomercials over afval hebben geen effect op pubers, het is een van de moeilijkst bereikbare doelgroepen in het communicatielandschap. Daarom zochten we een inventieve manier om de aandacht van de jongeren te trekken. En speelden we in op de nachtmerrie van élke middelbare scholier: passé zijn. Niemand wil die leerling in de klas zijn die niet meer mee is met de laatste hype of nog erger: die leerling die een oude internethype in leven houdt.”LDV MooimakersDaarnaast werd er geopteerd voor een merkloze communicatie. Jongeren haken af bij het minste gevoel dat hen iets wordt opgelegd door een instantie of instelling. Daarom is elke video vermomd als online content die hen op organische wijze bereikt. Geen afzender in pancarten of directe verwijzing naar Mooimakers. Enkel het online profiel van waar de video’s het wereldwijde web in worden gestuurd, straalt overduidelijk Mooimakers uit.LDV Mooimakers
Voor de eindboodschap ging het reclamebureau langs bij verschillende middelbare scholen. Er werd een onderzoek gevoerd naar de woordenschat die jongeren op school hanteren om zo de communicatieboodschap op zo’n juist mogelijke manier naar jongerentaal te declineren. De volledige verzameling video’s kun je online bekijken op de website van Mooimakers.

Credits
CLIENT : Mooimakers
AGENCY : LDV United
CONTACT CLIENT : Ward Mertens, Kelly Baetens
ACCOUNT TEAM : Pieter Van Schil, Marieken Maes
CREATIVE DIRECTION : Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION : Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
STRATEGY : Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
PRODUCTION : We Are Undefined, Lion Beach, Jango Jim, Jasper Van Gestel