Vlaanderen van haar schoonste kant tonen? Say no more. Samen met LDV United en CREATE zocht Het Bataljon een heleboel mooie plekjes, leuke activiteiten en typisch Vlaamse gewoontes op. De keuze was moeilijk, maar uiteindelijk goten ze bij het productiehuis de beste selectie aan beelden samen in een video die ook de andere kant van de wereld warm zal maken om ons te komen bezoeken.
Vlaanderen in een notendop
“LDV bokste enkele fantastische creatieve concepten in elkaar die wij op onze beurt, samen met CREATE, een visuele invulling en praktische uitwerking gaven. Daarvoor zaten we regelmatig samen om alle neuzen in dezelfde richting te laten wijzen. Het geheel aan uitgewerkte voorstellen, stelden we vervolgens samen voor aan Toerisme Vlaanderen. Teamwork makes the dream work,” klinkt het bij het productiehuis.
Filmisch Vlaanderen op 7 dagen
Het shooten van deze video werd verspreid over 6 draaidagen in een eerste deel. “We planden nog een extra draaidag in enkele weken later als kers op de taart. We reden heel Vlaanderen af om de mooiste en meest sprekende beelden te maken. Van de kust naar Limburg, door de historische centrumsteden en terug naar het platteland. We dronken, aten, feestten, vogelspotten, visten, kampeerden en nog zoveel meer. Maar bovenal: we legden Vlaanderen vast op film.”
Live feedback
Enkele draaidagen, Vlaanderens schoonste parels en een hele hoop figuranten later, was het tijd voor montage. “Omdat er zoveel mogelijke opties waren, nodigden we Toerisme Vlaanderen, LDV United en CREATE uit bij ons in de zetel om op groot scherm de eerste montage te komen bekijken. Op deze manier kregen wij ook de mogelijkheid live feedback toe te passen en verschillende shots uit te proberen.”
1 hoofdvideo, meerdere afgeleiden
Vogelspotten tijdens een zoommeeting, de beste appel van Eden vinden, garnalen vissen met in geel geklede beach boys, theepartijtjes organiseren met Queens... “De beste shots verpakten we in een pakkende 80 seconden video die Vlaanderen in een notendop toont. Hieruit maakten we afgeleiden in de vorm van een 60 seconden, 30 seconden en 15 seconden video. De kortere versies doen dienst als hapklare website en social media content, de lange versie verwelkomt je op de luchthaven van Zaventem. Enjoy your stay!”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]