LDV United doet het niet/wel voor Argenta

Crea / News

In een nieuwe merkcampagne getiteld 'DOEN WE NIET. DOEN WE WEL'  benoemt Argenta Bank & Verzekeringen met speelse tegendraadsheid alle zaken die ze bewust níet en bewust wél doet. Argenta is volgens LDV United, dat de campagne ontwikkelde, immers een uniek merk in het Belgische financiële landschap: een bank en verzekeraar die resoluut voor eenvoud en nabijheid kiest en zich profileert als een financiële instelling die het wezenlijke van het bijkomstige onderscheidt.

"Graas niet waar de kudde staat - dat was het mantra van onze oprichter Karel Van Rompuy," zegt Petra Baeck, directeur commerciële marketing bij Argenta"Je onderscheiden van de anderen zit in het DNA van ons merk. Argenta doet weliswaar niet alles wat andere banken doen, maar andere banken doen ook niet alles wat Argenta doet." Stef Selfslagh, creative director bij LDV United, beaamt dat de feiten voor zich laten spreken: "Argenta is niet de bank die als eerste het Metaverse zal betreden, maar wel de bank die met meer dan 400 kantoren de Dorpsstraat mag claimen. Het heeft geen app die ook yogalessen aanbiedt, maar wel een die digitaal bankieren eenvoudiger dan ooit maakt. Die consequente keuze voor nabijheid, menselijkheid en eenvoud is in het bankenlandschap van vandaag bijzonderder dan ooit. En dat mocht wel eens wat assertiever uitgedragen worden." Niet verwonderlijk dus dat de baseline als volgt luidt: ‘Argenta. Zo simpel kan het zijn.’ "Mensgericht bankieren en verzekeren is haast een daad van verzet geworden," vult Petra Baeck aan. "Toch is het niet onze ambitie om de rebel uit te hangen, maar we willen onze mooie waarden wel blijven koesteren. Want die blijken anno 2023 relevanter dan ooit."

De campagne bestaat in de lanceringsfase uit een reeks online video’s, een stevige radiocampagne en een luik op sociale media. Uiteraard komt de campagne ook tot leven in alle filialen van Argenta en het Antwerpse hoofdkantoor van de bank. In de loop van het jaar zal er nieuwe content opduiken, in die mate zelfs dat LDV United nu al spreekt van een reclamesaga in wording.  

Radiospots

Credits:

  • Client: Argenta Bank & Verzekeringen
  • Client Contact: Petra Baeck, Karel Peersman, Antonietta Rovituso, Charlotte Landuyt
  • Agency: LDV United
  • Creative Director: Stef Selfslagh, Dries De bruyn
  • Creative Team: Willem De Wachter, Dries De Wilde
  • Business Director: Marieken Maes
  • Account Director: Elise Crispeels
  • Account Manager: Lotte Van Heddegem
  • Account Executive: Isah Waes
  • Strategic Director: Floris Adriaenssens, Tomas Sweertvaegher
  • Strategic Planner: Frieke Trompet
  • Design: Roel Craen, Stijn Voeten, Sandra Wulffaert, Anouk Boon
  • Video & Photo Production: Bounce Rocks
  • Head of Production: Roxane Lemaire
  • Producer: Josefine Morrens
  • Director: Filip Vanzieleghem
  • DOP: Francois Starr
  • Editor: Ward Geerts
  • Audio Production: Het Geluidshuis
  • Music Composer: Koen Brandt
  • Voice Director: Leen Renders
  • Audio Producer: Bram Coumans
  • Media agency: Mediaplus
  • PR agency: Lewis PR