LDV United en Bednet maken een droomcampagne

Crea / News

Duizenden leerlingen kunnen regelmatig of langdurig niet naar school omdat ze ziek zijn. Momenteel zijn dat er nog een pak meer wegens besmettingsgevaar voor Covid-19. Voor die kinderen is er Bednet, zodat zij mee zijn met de les en al de rest. Voor het zesde jaar op rij is er Pyjamadag om hen een hart onder de riem te steken. En dit jaar staat Pyjamadag op vrijdag 12 maart helemaal in het teken van toekomstdromen.

“We organiseren al 6 jaar op rij Pyjamadag. En ook dit jaar zijn we weer van de partij,” vertelt Dimitri Mundorff, strategisch directeur bij LDV United. “Het zijn bijzondere tijden, ook voor alle Bednetters. Zij weten als geen ander hoe het is om thuis te zitten. Met Pyjamadag steken we ze elk jaar een hart onder de riem. Dit jaar wilden we graag iets verder gaan. Vandaar het thema “toekomstdromen”. Het is niet omdat kinderen nu ziek zijn dat ze niet dromen van een toekomst. Dat wilden we graag benadrukken. Daarom vragen we kinderen om naar school te komen in een combinatie van hun pyjama én hun droomberoep. Dat kan van alles zijn, een attribuut, een outfit of zelf iets in elkaar knutselen. We vragen leerkrachten om met hun leerlingen te praten over hun droomberoep. Want elk kind zou zijn toekomstdromen waar moeten kunnen maken.”

Voor de campagne ontwikkelde LDV United naast posters voor op scholen, direct mailings en ander materiaal ook een online video die iedereen oproept om verkleed naar school te komen. Daarnaast kun je op Instagram met de ‘later word ik..’-filter ontdekken wat je later gaat worden.

“We vroegen LDV United ook om een tv-commercial te maken om aan fondsenwerving te doen,” zegt Mathieu Tallon, directeur bij Bednet. “In deze tijden hebben we enorm veel extra aanvragen, veel kwetsbare kinderen kunnen niet naar school wegens besmettingsgevaar. Omdat onze service gratis is voor alle kinderen hebben we altijd sponsors nodig. We wilden niet de traditionele goede doelen spot maken maar juist uitgaan van het positieve. Onze Bednetters staan namelijk positief in het leven en zij zijn evengoed de toekomst, misschien hebben ze zelfs op sommige vlakken een streepje voor. Onze spot is dus een warme oproep aan iedereen die het kan missen, en zeker bedrijven, om te investeren in onze Bednetters. Je zal er geen spijt van krijgen.”

Credits
Client: Bednet
Client contact: Mathieu Tallon, Sophie Reyntens, Kathy Lindekens
Agency: LDV UNITED 
Account Team: Carole Steger, Charlien De Feyter, Julie Oostvogels 
CD: Dennis Vandewalle 
CD: Dries De bruyn 
Creation: Vivienne Mak, Manon Penné 
Strategy: Dimitri Mundorff 
Design: Tom Kruijzen, Jeffrey Uten
Film Production Company: Vilain & Gai
Sound: Raygun