LDV United en CM gaan de zomer in met Clan Clash

Crea / News

De zomer van 2020 gaat uniek worden, zoveel is inmiddels zeker. Zeker voor jongeren. Zij zagen de afgelopen maanden hun zomerplannen in het water vallen: geen festivals, geen verre reizen, geen feestjes… Om jongeren toch een onvergetelijke zomer te geven lanceren CM en LDV United de ultieme vriendenbattle: Clan Clash.

Maarten Wolput, projectmanager bij CM vertelt: “De afgelopen maanden waren zwaar voor iedereen, zeker voor jongeren, veel van hun vrijheid werd hen afgenomen. En toen werden ook nog hun zomerplannen gecanceld door Covid-19. Dat was een serieuze klap. CM wil als gezondheidsfonds deze jongeren een hart onder de riem steken en hen een mentale opkikker bezorgen.” Deze zomer zullen jongeren door de maatregelen veel tijd thuis of in eigen land doorbrengen met hun beste vrienden, hun bubbel. Hun clan. Een hechte groep waarmee ze een bijzondere zomer zullen beleven.

Dennis Vandewalle, creative director bij LDV United gaat verder: “Tijdens de zomer trekken jongeren vaak met dezelfde groep op. Hechte vrienden waarmee je van de festivalweides langs de nodige terrasjes naar pakweg een vakantiehuisje trekt. Deze zomer wordt dat nog net iets scherper gesteld door Covid-19. Daarom bedachten we Clan Clash. Het is in feite de ultieme battle om te bewijzen dat jij de zotste vriendengroep hebt. Je kiest aan het begin van de zomer jouw Clan en daarmee probeer je onze challenges te volbrengen. Dat zullen er een 5-tal zijn. Met onder meer een roadtrip door België, een minifestival in eigen tuin of een homecinema contest. Op deze manier beleven de clans niet alleen een onvergetelijke zomer, ze maken ook kans op een luxeprijs om van te genieten met hun vriendengroep in 2021.”

“De wedstrijd en alle communicatie daarrond verloopt vooral via Instagram,” vertelt Manon Penné, art director bij LDV United. “Via @ClanClash_, kan je alle content en challenges volgen. Die content zal vaak van de clans zelf komen en wordt door ons in een hip jasje gegoten.”

Daarnaast zal Q-music ook een belangrijke partner zijn. Vanuit hun zomerlocatie Q-hotspot zullen ze de hele zomer lang communiceren over Clan Clash. Zo kondigen zij elke week de nieuwe challenge aan waarbij ook altijd een prijs te winnen valt. Vincent Fierens zal ook wekelijks met zijn eigenste clan deelnemen. En Maureen Vanherberghen zal de jongeren tips geven om elke challenge met succes te volbrengen.

Inschrijven kan via cm.be/clanclash, challenges krijg je door het Instagramkanaal @ClanClash_ te volgen.

Credits
Client: CM Gezondheidsfonds
Client Contact: Maarten Wolput, Herman Janssens, Sofie Van Wemmel, Dorien Boonen 
Agency: LDV United
Creative Director: Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Creatives: Manon Penné, Vivienne Mak
Account Team: Marieken Maes, Sara Coppens, Elise Crispeels
Design: Tom Kruijzen
Design director: Jeffrey Uten
DTP: Stijn Voeten
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
Production: Sonhouse