Het Nieuwsblad licht een jaar lang 308 gemeentes door. Met de simpele vraag ‘Wat is er goed en wat kan er beter in jouw gemeente’ kondigt LDV United het eerste dossier, Het Gemeenterapport, aan. De campagne omvat televisie, radio en print. Telkens zien of horen we kleine nieuwsfeitjes binnen een gemeente. Want ook dat is wereldnieuws. Voor de inwoners van die gemeente én voor Het Nieuwsblad. In de televisiespots zien we vooral wat er minder goed loopt. Met hinderlijke en soms pijnlijke gevolgen.
Met de campagne kondigt LDV United niet alleen Het Gemeenterapport aan maar zet het ook de regiopropositie van Het Nieuwsblad nog eens stevig in de verf.
Credits
Agency: LDV United
Client: Het Nieuwsblad
Client contact: Julie Bruggeman, Dries Vereecke
CD: Kristof Snels
Art Director: Han Verschaeren
Copywriter: Ruben Van Maldeghem
Account: Eva De Gendt, Innie Tran
Film Production: Geronimo
Director: Benoit De Clerck
Radio Production: Cobra Radiobrewery
Design: Jeffrey Uten
Illustration: Kristof Luyckx