Niet de eerste campagne die 'iets' met voetbal te maken heeft deze maand. En wellicht evenmin de laatste. Binnen een paar weken start het WK voetbal. Voor de Belgen begint de spanning te stijgen, want dit jaar moet onze gouden generatie het waarmaken. We hebben tenslotte nog nooit zo’n sterke ploeg naar een WK gestuurd. Zij zijn er alleszins klaar voor. Maar de supporters blijkbaar iets minder. Want amper twee weken voor de start van het WK gelooft maar een klein percentage in eindwinst voor de Belgen. En dat is jammer. Onbegrijpelijk zelfs. Want als we willen winnen, moeten we erin geloven. Daarom maakte LDV United samen met Het Nieuwsblad een positieve campagne om alle Belgen te enthousiasmeren voor het komende WK. En die supporters die er wél in geloven, noemen we vanaf nu: ‘Believers’. Om het geloof in onze nationale ploeg op te volgen, werd de ‘Believers Index’ gelanceerd op de website van Het Nieuwsblad. Daarop kan je dag op dag zien of het vertrouwen in onze jongens stijgt of daalt. De campagne wordt ondersteund met printadvertenties, radiospots en een televisiespot.
Telkens wanneer die index daalt, bij een niet-selectie voor Radja N. of een inspiratieloze oefenwedstrijd tegen Portugal bijvoorbeeld, moet onze campagne het geloof (en de index) weer doen stijgen. En om ervoor te zorgen dat al die Believers helemaal niks van het WK zouden missen, leest iedereen Het Nieuwsblad vijf weken lang voor maar vijf euro.
Credits
Client: Het Nieuwsblad
Contact: Dries Vereecke, Kristof Saerens
Agency: LDV United
Account Team: Dimitri Mundorff, Ineke Beeckmans, Innie Tran, Annelies Swyzen
Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle, Kristof Snels
Creation: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
Strategy : Jef Raeman
Design: Jeffrey Uten
Radio Production Company: Sonicville
Film Production Company: De Kwekerij
Director: Tim Blancke
Sounddesign: Klankwerk
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]