LDV United en Mitsubishi temmen Belgische wegen

Crea / News

MITSUBISHI - groenendaallaanEerder dit jaar sloegen LDV United en Mitsubishi Motors de handen in elkaar na een strategische en creatieve pitch. Met het autosalon in het vooruitzicht is het eerste resultaat van deze samenwerking nu al zichtbaar in het straatbeeld. Die straten spelen meteen ook een prominente rol in de campagne die LDV United creëerde voor Mitsubishi Motors. Rij je in ons Belgenland met de wagen rond, dan is het immers moeilijk om het wegdek te negeren. De putten, scheuren, spoorvorming en verzakkingen zorgen jaarlijks voor irritatie en schadeclaims. Geen probleem voor de Mitsubishi-rijder. Het Japanse merk staat namelijk bekend voor zijn uiterst betrouwbare, bijna onverwoestbare mechaniek. Voeg daar hun rijke geschiedenis binnen de SUV- en rallywereld aan toe en de Belgische wegen worden plots een waar plezier om over te rijden. Daarom riep LDV United “Mitsubishi, gebouwd voor Belgische wegen” in het leven.MITSUBISHI - havenlaan
Cedric Dervoigne, Marketing Manager Mitsubishi Motors Belgium: “Elk jaar opnieuw worden we om de oren geslagen met tal van saloncampagnes. Je moet er echt uitspringen om op te vallen bij de consument. Daarom kozen we voor deze zeer relevante en herkenbare insight. De basis van de campagne is radio en outdoor omdat de kans zeer groot is dat je de staat van onze wegen tijdens dat specifieke contactmoment echt ervaart, achter het stuur van je wagen.” De campagne wordt gedragen door radio, print, POS en (location specific) outdoor. Daarnaast lanceerden Mitsubishi Motors en LDV United ook: ‘Saloncondities op basis van de wegconditie’. Zo zijn de kortingen tijdens het autosalon een mooie compensatie voor de gemiddelde kost die de Belg heeft ten gevolge van de slechte Belgische wegen.
Deze actie werd gelanceerd met een online video.

CREDITS
CLIENT: Mitsubishi
AGENCY: LDV United
CONTACT CLIENT: Cédric Dervoigne, Tom Verbruggen, Louise De Bast, Robin Huygens, Katrien Deschamphelaere
ACCOUNT TEAM: Dimitri Mundorff, Julie Oostvogels, Ineke Beeckmans, Pieter Van Schil, Innie Tran
STRATEGY: Jef Raeman, Isabelle Cuykx, Tom De Moor
CREATIVE DIRECTION: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
CD FR: Paul Servaes
DESIGN: Jeffrey Uten, Julie Van Reeth, Niki Desiron, Sandra Wulfaert, Stijn Voeten
ONLINE PRODUCTION: Yawuar Serna Delgado
RADIO PRODUCTION: Sonhouse
FILM PRODUCTION: Wenneker
PHOTOGRAPHY: Jekyll & Hyde