{PUB's Delight} LDV United en Vanden Borre: geen cadeaus voor even, maar voor 't leven

Crea / News

Bij de eindejaarsperiode horen naar goede traditie cadeautjes. Alleen hebben we de laatste jaren de neiging om voor kwantiteit te kiezen in plaats van kwaliteit. En da’s een spijtige en vooral niet zo duurzame trend. Daarnaast ligt er ook een taboe op praktische cadeaus. We geven liever originele dan praktische geschenken. Dingen om vooral zelf mee te scoren. Alleen zijn veel ontvangers maar eventjes enthousiast met zo’n ‘origineel’ cadeau. Waarna het al snel op een tweedehandswebsite of misschien zelfs in de vuilnisbak verdwijnt.

Daarom wil Vanden Borre dit jaar iedereen aanmoedigen om voluit te kiezen voor praktische cadeaus. Want die zijn niet alleen duurzamer, maar ook waardevoller. Geschenken waar de ontvanger écht gelukkig van wordt. Die gedachte werd door LDV United vertaald in een campagnelijn die perfect past bij de baseline van Vanden Borre: ‘Geef dit jaar geen cadeau voor even, maar voor ’t leven’. Om die gedachte te introduceren, creëerde LDV United een campagne met onder andere een reeks tv-spots. Daarin worden telkens twee cadeaus tegenover elkaar geplaatst. Een origineel cadeau dat leuk is voor even versus een praktisch cadeau waar je dagelijks plezier aan beleeft. Ook in verschillende radiospots en een aantal online video’s wordt diezelfde vergelijking op een speelse manier gemaakt. Tot slot wordt de campagne ook uitgerold in de verschillende Vanden Borre-winkels, via bannering en uiteraard ook op de website. Zo gaat Vanden Borre voluit voor een duurzaam en praktisch eindejaar.

Credits

Client: Vanden Borre
Contact: Elke De Vuyst, Caroline Petit ​
Agency: LDV United
Account team: Elien De Beule, Florence Vercammen, Tom Thijs
Creative Director: Dries De bruyn
Creative team: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
Strategy: Floris Adriaenssens, Lorien Verachtert
Radio Production: Sonhouse
Film Production: Diplomat
Director: Guy Goossens