LDV United en Wavemakers zijn fan van @thespecialinfluencers

Crea / News

Voor atleten met een verstandelijke beperking is Special Olympics onmisbaar. Alleen is de organisatie afhankelijk van donaties om voort te blijven bestaan. Het organiseren van evenementen, huur van sportaccommodaties, outfits, materiaal,... Alles kost geld en daar heeft een coronajaar ook niet veel goed aan gedaan. Daarom is Special Olympics voortdurend op zoek naar inkomsten. Want enkel zo kunnen ze atleten met een mentale beperking blijven ondersteunen. Maar mensen vragen om te doneren, is nooit gemakkelijk. Daarom werd er gezocht naar een andere, meer laagdrempelige, manier om geld te verdienen. En die vond LDV United op Instagram.

Influencers zijn de sterren van vandaag. En die met de meeste volgers verdienen er vaak een mooie cent aan omdat merken hun kanaal als een waardevol medium zien. Hetzelfde geldt voor vele topatleten die actief zijn op Instagram. Daarom lanceren LDV United en Special Olympics nu hun eigen Instagramkanaal: The Special Influencers.

Met in de hoofdrol 4 atleten van Special Olympics uit verschillende sporttakken. Zij geven een kijkje in hun leven als sporter, en nu ook als influencer. Maar belangrijker nog: ze gaan op zoek naar volgers om sponsordeals in de wacht te slepen. Want net als andere influencers kunnen ze ingeschakeld worden om producten te promoten. En dat doen ze weer op hun eigen unieke manier. De opbrengst van die sponsordeals gaat uiteraard naar Special Olympics zelf. De boodschap is dus niet om te doneren, maar om te volgen. Om die volgers te vinden, creëerde LDV United een activerende televisiespot, een printcampagne en een reeks banners die de wereld ingestuurd worden met de steun van Ads & Data. Wavemakers verzorgde de persrelaties en influencercampagne.

The Special Influencers krijgen ook nog hulp van een aantal mede-influencers en bekende gezichten zoals Eline De Munck, Evy Gruyaert,Tom Waes en Ruth Beeckmans. En ook atleten zoals Elise Mertens, Bashir Abdi, Jolien D’hoore, Seppe Smits en Evi Van Acker doen op social media een goed woordje voor de influencers. 

Een extra bal bij elke volger

Special Olympics Belgium wil op deze manier een breed publiek inzicht geven in de wereld van de atleten. Hoe meer volgers, hoe meer adverteerders kunnen worden aangetrokken om zo inkomsten te genereren voor Special Olympics Belgium en de werking. “We vragen niet om geld te storten, maar gewoon dat iedereen onze sporters volgt en van hen echte influencers maakt,” zegt Zehra Sayin, CEO bij Special Olympics Belgium. “Zo willen we awareness creëren voor atleten met een verstandelijke beperking en werk maken van een inclusievere samenleving. En je krijgt er leuke verhalen voor in de plaats, natuurlijk. Al heel wat mensen, ook uit de sportwereld en de media, volgen onze vier atleten – en dat mogen er gerust nog meer worden!”

Het Instagramkanaal werd op maandag officieel gelanceerd en verzamelde op één dag al meer dan 10.000 volgers. Een aantal dat ook opgepikt werd door de media, want dezelfde dag nog waren The Special Influencers een item in het Journaal Laat.

Dit kan je zelf doen

Elke volger helpt. Vergeet dus na het lezen van dit bericht zelf ook niet te volgen en te sharen. Want hoe meer volgers, hoe meer sponsordeals. En hoe meer hulp voor Special Olympics.

Geef @thespecialinfluencers zo snel mogelijk een boost en maak van hen echte influencers! Je kan hen volgen op Instagram, de visual of de video liken die je terugvindt op @thespecialinfluencers en/of die ook delen in je eigen stories.

Credits

  • Client: Special Olympics
  • Client Contact: Zehra Sayin, Pieter Maenhout, Inge De Rouck, Bart Oers
  • Special Influencers: Celine Ramaekers, Dimitri Claesen, Elias Hendrickx, Lieven Mels
  • Agency: LDV United
  • Account Team: Carole Steger, Lotte Van Heddegem, Julie Oostvogels
  • Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
  • Creation: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
  • Strategy: Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert, Thomas Eyskens
  • Design: Davy Dooms
  • DTP: Sandra Wulffaert, Stijn Voeten
  • Photographer: Gerbrand Van Uytvanck
  • Film Production Company: Diplomat
  • Director: Sidney Van Wichelen
  • PR & Influencer Agency: Wavemakers
  • Media: Ads & Data

Foto's: © Gerbrand Van Uytvanck