LDV United helpt Het Nieuwsblad met Slimmer Leven

Crea / News

LDV Nieuwsblad slimmer levenHet Nieuwsblad innoveert en zal u vanaf nu naast het hoofdzakelijke nieuws, sport en de regionale verslaggeving ook ‘service journalistiek’ aanbieden onder de naam ‘Slimmer Leven’. Het scala aan onderwerpen is enorm breed. Van gezondheid tot huis en tuin over lifestyle naar consument en geld. Kortom, alle zaken waar we dagelijks mee te maken krijgen, en niet meteen eenduidige of betrouwbare informatie over vinden. Dries Vereecke, brand manager Het Nieuwsblad: “Met Slimmer Leven willen we de rol innemen van de betrouwbare gids met tips om slimmer te beslissen en beter te doen. Het Nieuwsblad wil met deze content in de vorm van advies en bruikbare tips van experten, meer dan ooit een GPS zijn in het dagdagelijkse leven van elke Vlaming.”
LDV United bedacht een lanceringscampagne onder de koepel 'Advies waar je écht iets aan hebt'. In TVC, Social Content en radiospots wordt er ingespeeld op het overaanbod aan -vaak tegenstrijdige- informatie die je zowel online als offline vindt over thema’s als ‘hoe beter slapen’, ‘diëten’ en ‘diesel of benzine’. “Het doel van deze campagne is in de eerste plaats awareness creëren voor Slimmer Leven. Later willen we vooral creatief aan de slag gaan met de relevante content zelf,” aldus Dries De bruyn, creative director bij LDV United.

CREDITS
CLIENT: Het Nieuwsblad
AGENCY: LDV United
CONTACT CLIENT: Kristof Saerens, Dries Vereecke, An-Katrien Verhoeven, Dorine Hendrickx
ACCOUNT TEAM: Ineke Beeckmans, Innie Tran, Dimitri Mundorff
CREATIVE DIRECTION: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION: Thomas Thysens, Thomas De Boeck, Chiara Scherpereel, Jannis Min Jou
STRATEGY: Jef Raeman
TV PRODUCTION: Diplomat
TV PRODUCER: Erik Van Overloop
DIRECTOR: Dirk Domen
RADIO PRODUCTION: Raygun