LDV United ontwapenend voor stad Antwerpen

Crea / News

Deze maand is het exact 80 jaar geleden dat Britse tanks over de Antwerpse kasseien bulderden. De Bevrijding van Antwerpen was een feit. Om deze gebeurtenis te herdenken, vierde stad Antwerpen De Bevrijdingsdagen op 7 en 8 september. LDV United werkte hiervoor de aankondigingscampagne uit. Deze werd uitgerold op social media, print, outdoor posters, vlaggen en bannering.

Verder stond het Antwerpse bureau ook in voor de communicatie rond het Herdenkingsmoment op de Orteliuskaai dat zondag plaatsvond. Daar wordt in 2025 een indrukwekkend Namenmonument neergepoot ter nagedachtenis van de bijna 25.000 Antwerpse slachtoffers. De uitdaging bestond erin bezoekers van het Bevrijdingsdorp op de Cockerillkaai zo’n 1,5 km verderop te krijgen.

Daarom bedacht LDV United ‘De Herdenkingswandeling’, een gratis openluchtexpo die je al wandelend enkele verhalen achter de namen liet ontdekken. Ook werden er bloemenflyers uitgedeeld die informeerden over het Herdenkingsmoment maar ook weer neergelegd werden tijdens de ceremonie. In totaal zakten zo’n 110.000 bezoekers af naar de Antwerpse binnenstad om 80 jaar bevrijding te vieren.

Credits:

Client: stad Antwerpen
​Client Contact: Sara Vertommen, Maartje Jansen, Liesbeth Haesevoets, Kaat Daemen, Wini Condic-Begov
​Agency: LDV United
​CD: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
​Creation: Isah Waes, Wout Geysen
​Client Service Director: Tom Thijs
​Account Team: Tim Janssens, Elien De Beule, Cato Van Assche
​Strategy Director: Dennis Vandewalle
​Strategy: Lorien Verachtert
​Design: Jeff Uten, Tom Besters, Stijn Voeten, Sandra Wulffaert
​Photography: Filip Van Roe