LDV United scoort voor KRC Genk
LDV United ontwikkelde een nieuw clublogo en een nieuwe huisstijl voor de grootste Limburgse voetbalclub, dat de supporters donderdagavond met een indrukwekkende tifo onthulden tijdens KRC Genk – RSC Anderlecht. Het nieuwe logo van KRC Genk ademt geschiedenis, met een wapenschild dat kracht, fierheid en voetbal uitstraalt. Op het eerste gezicht veeleer eenvoudig, maar wie verder kijkt, ziet het verhaal. Stille waters, diepe gronden.
Eerst en vooral is de geliefde 'G' uit het oude logo terug. Deze krijgt een prominente plek in het schild. De vorm van de 'G' herbergt een gebalde vuist als teken van eenheid, kracht en vastberadenheid. Achter dit krachtig symbool zien we vier strepen die verwijzen naar - en het midden houden tussen - de logo’s van Winterslag en Waterschei, de twee mijnploegen waaruit KRC Genk geboren werd. Tegelijkertijd herinneren ze aan de mijntorens. Want KRC Genk is een mijnploeg en blijft dat voor altijd. Hieruit vloeit ook de baseline die LDV schreef voor KRC Genk. Een baseline over een ploeg met een trotse achterban, eentje die achter het team blijft staan. Eén familie, één legioen dat KRC Genk ziet spelen en zegt: “Mijn ploeg. Voor altijd”.
Credits
Agency : LDV United
Client : KRC Genk
Client contact: Willem Bogaerts
CD : Kristof Snels
Brand Design : Jeffrey Uten
Creation : Dennis Vandewalle
Creation : Dries De bruyn
Account Team : Tim Janssens
Film & 3D Production: Visual Assault / Wes Nijssen