Weten we nog wel wat we eten? Het Nieuwsblad zocht antwoorden op de vragen die soms letterlijk op je maag liggen in een dossier over voeding. Om dit aan te kondigen werkte de krant samen met LDV United een campagne uit. De campagne bestaat uit TV en online video, print en radio.
De insteek: E621, E314, sorbinezuur en alle andere dingen die we eten, maar waar we niets over weten. In de film zien we zo een typische voedingsreclame. Maar in plaats van te praten over verse tomaten, horen we alle ingrediënten die je op verpakkingen vindt. Van sorbinezuur tot maltodextrine. Heerlijk. In radio krijgen we varkensseperatorenvlees voorgeschoteld samen met cochenille. En mononatriumglutomaat is de smaakmaker in print. Smakelijk.
Credits
Client: Het Nieuwsblad
Contacts: Julie Bruggeman, Dries Vereecke
Agency: LDV United
Account team: Dimitri Mundorf, Julie Oostvogels, Innie Tran
CD: Kristof Snels
Creation: Thomas Thysens, Jasper Declercq
Design: Jeffrey Uten
Film Production Company: Czar
Director: Toon Aerts
Radio Production Company: Cobra
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]