Weten we nog wel wat we eten? Het Nieuwsblad zocht antwoorden op de vragen die soms letterlijk op je maag liggen in een dossier over voeding. Om dit aan te kondigen werkte de krant samen met LDV United een campagne uit. De campagne bestaat uit TV en online video, print en radio.
De insteek: E621, E314, sorbinezuur en alle andere dingen die we eten, maar waar we niets over weten. In de film zien we zo een typische voedingsreclame. Maar in plaats van te praten over verse tomaten, horen we alle ingrediënten die je op verpakkingen vindt. Van sorbinezuur tot maltodextrine. Heerlijk. In radio krijgen we varkensseperatorenvlees voorgeschoteld samen met cochenille. En mononatriumglutomaat is de smaakmaker in print. Smakelijk.
Credits
Client: Het Nieuwsblad
Contacts: Julie Bruggeman, Dries Vereecke
Agency: LDV United
Account team: Dimitri Mundorf, Julie Oostvogels, Innie Tran
CD: Kristof Snels
Creation: Thomas Thysens, Jasper Declercq
Design: Jeffrey Uten
Film Production Company: Czar
Director: Toon Aerts
Radio Production Company: Cobra
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]