LDV wansmakelijk voor Het Nieuwsblad

Crea / News / Non classé (NL)

HNB_layout2Weten we nog wel wat we eten? Het Nieuwsblad zocht antwoorden op de vragen die soms letterlijk op je maag liggen in een dossier over voeding. Om dit aan te kondigen werkte de krant samen met LDV United een campagne uit. De campagne bestaat uit TV en online video, print en radio.

De insteek: E621, E314, sorbinezuur en alle andere dingen die we eten, maar waar we niets over weten. In de film zien we zo een typische voedingsreclame. Maar in plaats van te praten over verse tomaten, horen we alle ingrediënten die je op verpakkingen vindt. Van sorbinezuur tot maltodextrine. Heerlijk. In radio krijgen we varkensseperatorenvlees voorgeschoteld samen met cochenille. En mononatriumglutomaat is de smaakmaker in print. Smakelijk.
HNB_layout

Credits

Client: Het Nieuwsblad

Contacts: Julie Bruggeman, Dries Vereecke

Agency: LDV United

Account team: Dimitri Mundorf, Julie Oostvogels, Innie Tran

CD: Kristof Snels

Creation: Thomas Thysens, Jasper Declercq

Design: Jeffrey Uten

Film Production Company: Czar

Director: Toon Aerts

Radio Production Company: Cobra