Lee Cooper en TEJO bundelen krachten tegen eenzaamheid bij jongeren

Marketing / News

Dit najaar slaan Lee Cooper en vrijwilligersorganisatie TEJO (Therapie voor Jongeren) opnieuw de handen in elkaar om jongeren in België te steunen. Ter gelegenheid van de Warmste Week zal je vanaf vandaag speciaal ontworpen sokken van Lee Cooper kunnen kopen, een initiatief waarmee het iconische denimmerk jongeren die worstelen met eenzaamheid en andere mentale gezondheidsproblemen, een hart onder de riem wil steken.

De limited edition-sokken die Lee Cooper dit najaar uitbrengt ten voordele van de Warmste Week, zijn geïnspireerd door de SS25 Positive-collectie van het merk en bevatten speelse smiley-figuren en positieve teksten die jongeren aanmoedigen om trouw te blijven aan zichzelf. Het idee achter de smiley-sokken is geworteld in de "Be Yourself" filosofie van Lee Cooper, die voor het eerst werd gelanceerd in de jaren '80. In een tijd waarin authentiek blijven en elkaar steunen belangrijker zijn dan ooit, wil Lee Cooper deze boodschap opnieuw onder de aandacht brengen.

"Vorig jaar hebben wij TEJO als goed doel gekozen omdat wij dit een heel mooie organisatie vinden van de Koning Boudewijn Stichting die jongeren helpen met hun mentaal welzijn. Wij hebben toen badges verkocht waarvan de opbrengst naar TEJO ging. Dit bleek een groot succes te zijn. In december zijn we zelfs met heel ons team naar het Warmste Huis van Studio Brussel in Brugge gestapt om daar persoonlijk een mooie cheque te overhandigen," aldus Caroline De Coker, CEO van Lee Cooper.

TEJO, een vzw onder de Koning Boudewijn Stichting, zet zich in voor het mentaal welzijn van jongeren tussen 10 en 20 jaar oud. De organisatie biedt jongeren gratis en anonieme gesprekken met professionele therapeuten in 19 verschillende TEJO-huizen in heel België. Wat TEJO uniek maakt, is dat jongeren zonder ouderlijke toestemming hulp kunnen zoeken, precies op de momenten dat zij dat het meest nodig hebben. De organisatie wordt voor 98 procent gerund door vrijwilligers en is volledig afhankelijk van giften, waardoor elk initiatief, zoals dat van Lee Cooper, van onschatbare waarde is.

Alle opbrengsten van de verkoop van de sokken zullen tijdens de Warmste Week in december gedoneerd worden aan TEJO. Vorig jaar kon Lee Cooper dankzij de verkoop van hun buttons maar liefst 3.652 euro schenken aan de organisatie. Dit jaar hoopt het merk, met de steun van zijn trouwe klanten, dat bedrag nog verder te overtreffen. "Wij willen ons hier heel graag op langere termijn voor engageren want jongeren zijn de toekomst en liggen ons nauw aan het hart," besluit Caroline De Coker.

Je vindt de sokken hier terug.