Leegstand in winkelstraten creëert kansen

CityCubes E5 mode

Marketing / Media / News / Retail

CityCubes Tomorrowland KammenstraatOp koopzondag 6 maart geven CityCubes en BlowUp Media het startschot van een reeks experience pop-ups in een leegstaand winkelpand aan  Meir 57 te Antwerpen, en dit voor een periode van 10 maanden. Het Antwerpse brand activation bureau CityCubes en BlowUp Media konden samen de eigenaar van het pand overtuigen om het voor die tijd ter beschikking te stellen. CityCubes scoorde vorig jaar overigens al in Antwerpen met de Tomorrowland pop-up in de Kammenstraat (zie foto hierboven) en de pop-up bar in het Stadhuis van Antwerpen (zie foto hieronder) aar aanleiding van het 450-jarig bestaan.

Citycubes Stadhuis Antwerpen

Mobile Vikings bijt op zondag 6 maart de spits af, met vier weken aanwezigheid op een 50 m² façadegrote bache en een 125 m² grote experience room. Daarna krijgen nog diverse merken er, telkens voor een aantal weken of maanden, de kans om hun merk op een driedimensionale manier te laten beleven door toevallige passanten en een winkelend publiek. De Meir haalt overigens zo’n 1,4 miljoen passanten per maand en is daarmee de 5e grootste winkel-wandelstraat in Europa. Een leegstaand gebouw krijgt zo opnieuw een actieve sleutelrol binnen de stad. En ook het Antwerps stadsbestuur en VOKA staan pal achter het initiatief.

Dieter Veulemans CityCubes

Dieter Veulemans (CityCubes)

Dieter Veulemans van CityCubes bouwde expertise op in de evenementensector vooraleer exact twee jaar geleden zijn brand activation agency te beginnen. In het eerste jaar evolueerde de eenmanszaak  tot een bedrijf van zes medewerkers. Met als core business: leegstandpanden tijdelijk huren, creatief invullen en opwaarderen, met de 100% focus op beleving, retail, en op innovatieve activatietechnologieën die een driedimensionale aanpak mogelijk maken. “Het wordt hoog tijd dat mediacentrales, marketing- en reclamelui mee op deze innovatieve trein springen. Want de retail- en marketingsector is zodanig snel aan het veranderen dat iedereen continu op zoek is naar een nieuwe manier van beleving”, aldus Dieter Veulemans. Zijn bedrijf profileert zich als "het Zwitserland van de activatiesector", want andere brand activation-bureaus of event agencies kunnen hun faciliteiten en knowhow ook gebruiken en dan treedt CityCubes  op als onderaannemer.